I hele oktober måned sætter Michael Kors fuld fokus på bekæmpelse af hungersnød
Ikke mindre end halvanden million måltider til sultne børn verden over, har Michael Kors hjulpet World Food Programme (WFP) med at gøre til en realitet.
Pengene til formålet er blevet indsamlet via kampagnen 100 Series Watch, som med et specialdesignet ur donerer 25 pund, svarende til 100 måltider til sultne børn et sted i verden, pr. solgte ur.
I hele oktober måned sætter Michael Kors fuld fokus på bekæmpelse af hungersnød. Det sker i forbindelse med World Food Day, som finder sted d. 16. oktober. På denne dag vil seks Michael Kors-butikker i fem udvalgte byer dele T-shirts med påtrykket “Watch Hunger Stop” ud til forbipasserende og samtidigt invitere dem ind i butikkerne, hvor der vil blive opsat såkaldte photo booths. Her kan de få taget et billede af sig selv i T-shirten. Billederne vil blive lavet til GIF-animationer, som vil blive vist på en storskærm midt på Times Square i New York. De fem udvalgte byer, er: New York, Berlin, Tokyo, Rio De Janeiro og Hong Kong.
De sociale medier kommer til at spille en stor rolle i kampagnen under hashtagget #WatchHungerStop – hvor billederne fra butikkerne vil blive lagt op på Twitter, Facebook og Instagram.
Yderligere har kunder i Michael Kors’ butikker verden over i hele oktober måned mulighed for at donere et beløb på enten 5, 10 eller 25 engelske pund, til organisationen WFP.