Brandet, som blandt andet slår sig fast på at være konkurrencedygtige på pris samt at forene 'Scandi coolness' og 'fransk chicness, kunne i slutningen af 2024 præsentere sin første kollektion. Head of Brand Development, Melissa Bech, deler her sine favorit-items fra det nyopstartede brand.
Melissa Bech er nok et navn, du har hørt før – måske i forbindelse med det populære, danske brand Blanche? Eller Enkel Studio?
Bech har nemlig været frontkvinde for iværksættelsen af en række danske brands, og hendes seneste projekt er med det nye Rouge Edit, som i slutningen af 2024 kunne lancere sin første kollektion.
Vi har snakket med hendes om, hvad Rouge Edit er for et brand og om, hvorfor dette iværksætteri er noget, hun gentagende gange kaster sig ud i.
Hvem er Rouge Edit-personaen?
Generelt kan Rouge Edit beskrives som feminin, funktionel og effortless. Rouge Edit-personaen er en moderne, kvalitetsbevidst kvinde, der lever i storbyer som København, Amsterdam eller Paris. Hun søger tøj, der kombinerer æstetik, funktionalitet og kvalitet. Nogle af de karakteristiske styles inkluderer bouclé-jakken i uldblanding, broderie anglaise-detaljer, 3D-blonder og soft-suiting – alt sammen designet med en blanding af ‘Scandi coolness’ og ‘fransk chicness’.
Hvor placerer Rouge Edit sig blandt andre danske brands?
Rouge Edits fokus er på kvalitet, fællesskab og international tiltrækningskraft med en æstetik, der forener tidløse linjer med et moderne udtryk – og så er vi konkurrencedygtige på pris og bruger meget tid på udvælgelse af materialer.
Først var du ansigt for Blanche, så startede du Enkel, og nu er det Rouge Edit. Hvorfor er du gået ind i disse projekter?
At arbejde med opbyggelse af brands har været en stor del af min karriere, hvor jeg er meget operativ og med i hver en beslutning. Jeg går meget passioneret ind i hvert projekt, jeg begiver mig ud i, og det at skulle starte et brand fra bunden kræver virkelig brug blod sved og tårer, derfor har jeg altid så meget af mig selv med. Jeg elsker den hårde rejse og de første milepæl, man når sammen som et team.
Jeg tror, det er mit kendskab til branding og erfaring med at arbejde i premium-segmentet, der har spillet en rolle i, at valget er faldet på min profil til at starte disse projekter op. Jeg forsøger altid at kombinere kreativitet med en strategisk tilgang, og måske er det netop den balance, der har gjort mig til et godt match for Rouge Edit.
Rouge Edit er en del af Bestseller. Hvordan adskiller Rouge Edit sig fra de andre i porteføljen?
Som et af Bestsellers premium-brands nyder Rouge Edit godt af virksomhedens globale netværk og ressourcer. Samtidig adskiller brandet sig fra de andre i porteføljen med sin strategi og tilgang til modeindustrien. Rouge Edit fokuserer på at skabe en unik identitet, der forener en skandinavisk og fransk æstetik, og prioriterer community-building som en central del af brandoplevelsen. Denne tilgang gør Rouge Edit til en nyskabende aktør i Bestsellers univers, da brandet henvender sig til en helt ny målgruppe.
Hvad er dit favoritlook fra den nye kollektion?
Jeg er vild med trenchcoaten, læderbukserne og den ecru strikvest, som på hver deres måde viser, hvordan Rouge Edit mestrer tidløs elegance kombineret med moderne detaljer. Disse styles gør det nemt at skabe looks, der både er sofistikerede og anvendelige til hverdag.
Hvad kan vi forvente fra nu af fra Rouge Edit?
Som brand udtrykker Rouge Edit essensen af contemporary fashion. Brandet vil styrke sin globale tilstedeværelse og udvide fællesskabet gennem events, workshops og oplevelser, der skaber et Rouge Community. Det bliver en vild rejse, og jeg kan kun sige. at ambitionerne er høje!