Det kontroversielle mærke provokerer endnu en gang med deres vilde modepåfund.
Hvis du gik og troede, at vi var nået til det punkt, hvor håndtasker ikke kunne blive mindre end Jacquemus’ ‘Le Chiquito’ eller Fendis ‘Mini Baguette’, så kan du godt tro om igen.
I hvert fald hvis det står til det amerikanske mærke og designkollektiv MSCHF, der udtales Mischief, der sidste år gik viralt med deres ‘Big Red Boots’, som internetbrugere og modefans elskede at hade for deres vilde tegneserieudtryk.
De har nemlig netop lanceret deres nyeste påfund, der tager begrebet ‘minitaske’ til et helt nyt niveau. Tasken, der mundret er blevet døbt ‘Microscopic Bag’, måler nemlig noget så ekstremt som bare 657 mikrometer i bredden, 222 mikrometer i dybden og 700 mikrometer i højden.
Med andre ord er tasken så lille, at den nogenlunde er på størrelse med spidsen af et hårstrå, og derfor altså kun kan betragtes gennem et mikroskop. Heldigvis har det Brooklyn-baseret mærke sørget for at tage et close up-billede, så vi kan nyde synet af påfundet.
Det er dog ikke en hvilken som helst taske, den neongrønne mikrotaske skal forestille.
Det er nemlig en rekreation af Louis Vuittons ‘On The Go’-taske, som MSCHF har skabt i mikroskopisk version – komplet med overbevisende detaljer, der endda viser den oprindelige taskes ikoniske monogrammotiv.
Som mange andre af mærkets kontroversielle items såsom ‘The Jesus Shoes’, der er et par omdannet Nike Air Max, har MSCHF dog ikke fået tilladelse til at bruge det franske modehus’ varemærke og kan derfor risikere at få en sag på nakken.
Det er nok ikke helt tilfældigt, at det netop er en Louis Vuitton-taske, som MSCHF har fortolket.
Tasken er nemlig skabt eksklusivt til auktionshuset Joopiter, der er stiftet af Pharrel Williams, som i februar blev udnævnt som den nye chefdesigner for Louis Vuittons herrekollektioner.
Mikrotasken bliver dermed ikke mulig at få fingrene i på normal vis. Auktionen, der er blevet døbt ‘Just Phriends,’ finder nemlig sted fra den 19. til den 27. juli og byder, udover tasken fra MSCHF, på 50 unikke kreationer fra blandt andre Chanel og Tiffanys & Co.
Om tasken bryder lige så meget igennem lydmuren på sociale medier som ‘Big Red Boots’ er ikke til at sige, men mon ikke den nok skal få et par undrende øjne med på vejen.