Mode

Mads Emil Grove Møller er vært i ELLEs nye podcast: “Moden skal være et frirum, men den skal også kunne snakke om nogle større ting”

- 06/01/2023

Mød værten på ELLEs nye podcast ‘Klædt på’ Mads Emil Grove Møller. Her fortæller han, hvad du kan glæde dig til i de kommende afsnit og hans personlige 'hot eller not'-liste.

Første afsnit af ELLEs nye podcast ‘Klædt på’ er netop udkommet, og her vil vært Mads Emil Grove Møller sammen kyndige gæster fra modebranchen vende alt det, der rører sig i modens verden lige nu. 

Fra yt til nyt, hot or not og hvad der er op og ned i de største samtaleemner i modebranchen, hvilke trends og tendenser, der præger modebilledet, og hvordan popkulturen sætter sit evige præg catwalken og det, i klæder os i.

Hvad er ‘Klædt på’ for en podcast?
“Det er en podcast, som jeg har gået rundt og arbejdet på i hovedet i godt to år nu. Jeg synes, der manglede en podcast i Danmark, der formidlede mode og hylder den for at inspirere og opløfte os i en tid, hvor der sker så meget hele tiden. Jeg har selv været i modebranchen i 15-16 år og rejst meget rundt for at se shows i alverdens lande, og der er jo altid noget at gribe fat i og snakke om, så det ville jeg gerne være med til at formidle.”

Hvad kan man forvente som lytter?
“Der vil komme afsnit med konkrete temaer, vi vil komme til at kigge frem i tiden og se på, hvad sker med moden og hvad vi mon kommer til at have på, men også snakke om de subkulturer, der definerer os. Og så vil der være et væld af spændende gæster med hver deres viden inden for forskellige nicher.”

Om Mads Emil Grove Møller

  • Stylist, konsulent og podcastvært
  • Tidligere moderedaktør på magasinerne Cover Man og Dossier, og har en baggrund som kommunikationschef for modemessen CIFF samt som konsulent inden for branding, kampagner og PR i modebranchen.

Hvad er dine egne forudsigelser for moden i 2023?
“Jeg tror, at moden i langt højere grad bliver et frirum i en tid, hvor vi er præget af kriser og krig i Europa. Den kreative udfoldelse hos designere og brands vil virkelig tage til og give os et drømmende frirum. Men moden vil også i langt højere grad formidle vores samtid med alt, hvad der hører til af krig, bæredygtighed og diversitet. For mens moden skal kunne sætte os fri, skal den også kunne snakke om nogle større ting.

Derfor tror jeg også, at moden vil stå virkelig stærkt i 2023. Samtidig er det også først nu, at branchen for alvor er tilbage ovenpå corona, så der vil også være langt mere aktivitet – ikke bare i form af shows og kampagner, men flere virale øjeblikke. Derfor er det virkelig en interessant tid for moden, for der er plads til meget. Mens Y2K-bølgen stadig buldrer, så er der også masser fra 90’erne og 70’erne alt imens mere fremadskuende strømninger som sportswear og tech-materialer også kommer til at blive spændende at følge udviklingen af.”

Er der en tendens, du håber, vi har set det sidste til?
“Årh, den er svær. Hele barbiecore-tendensen har jeg lidt svært ved med de her hele looks i neonpink. Det er ikke fordi, jeg ikke kan lide neonfarver – de kan være gode som små pop i et outfit, men i et fuldt look må det gerne tones ned. Så selvom filmen om Barbie ikke er udkommet endnu, er jeg allerede lidt ovre det.”

“Jeg tror, at moden i langt højere grad bliver et frirum i en tid, hvor vi er præget af kriser og krig i Europa”.

Lad os tage en runde ‘hot or not’ som i første afsnit af podcasten. Ugg-støvler?
“De er hot.”

Julia Fox?
“Not.”

Birkenstock Boston-mules?
“Hot.”

TikTok?
“Jamen det er jo hot, og det forstår det godt.”

Hvid Prada-tank top?
“Altså den dyre version fra Prada er not, men en klassisk hvid tank top fra for eksempel JBS er hot.”

Influencers?
“Hot.”

Lavtaljede jeans?
“Ja, de er hot.”

Hæklede trøjer?
“De er hot. Måske de blæser over, men de får måske også kultstatus.”

Lys til ‘Klædt på’ på Apple Podcasts her eller der, hvor du lytter til dine podcasts.

Læs ogå

Hurtigbriller, operahandsker og klaptelefoner: Disse ting købte vi mest i 2022