Mode

Louis Vuitton siger farvel til deres ikoniske indpakning

- 22/07/2016

Modehuset Louis Vuitton tager officielt afsked med en af deres visuelle signaturer for at gøre plads til en nyfortolkning. Her kan du se Louis Vuittons nye indpakning, der har fået en moderne makeover ...

Louis Vuitton er kendt for deres ikoniske indpakning, der alle dage har bestået af brune poser og æsker med brune bånd.

Men nu har det franske modehus valgt at opdatere deres indpakning med et mere moderne look, selvom inspirationen til de nye poser og æsker faktisk skal findes helt tilbage fra 1924 …

Den nye serie af indpakning kommer til at være en gul saffron-nuance med navnet ‘Imperial Saffron’, som Louis Vuitton særligt har udvalgt til deres nye visuelle signatur.

Se også: Her er de nye musthave-kufferter fra Louis Vuitton

Den karakteristiske nuance er dog ikke ny, for den har været en del af  Louis Vuittons historie i over 150 år. Farven kan nemlig findes på flere ikoniske produkter. Bl.a. på en kuffert, der kaldes ‘Citroën’, som findes i Louis Vuittons arkiver.

Foto: PR

Kufferten ‘Citroën’ blev oprindeligt lavet til en ekspedition til Afrika, som var iværksat i 1924 af det franske bilfirma Citroën. Den gule farve har også været at finde på den officielle plakat til udstillingen ‘Volez, Voguez, Voyagez’, som Louis Vuitton udstillede på Grand Palais i Paris, i 2015. 

Bånd og hanke på Louis Vuittons indpakning vil fra nu være en blå farve, som kendes fra modehusets personaliseringsdetaljer helt tilbage fra 1954. Herudover har den blå nuance også været brugt til modehusets bånd i flere årtier.