Hun forlod InWear i februar. Nu bliver hun kreativ direktør for Bruuns Bazaars brands
Lene Borggaard er Bruuns Bazaars nye kreative direktør. Det meddeler Bruuns Bazaars i en pressemeddelelse.
Lene Borggaard stoppede sit samarbejde med det danske modehus InWear i februar, og nu har Bruuns Bazaar altså været hurtige til at sikre sig at få designtalentet over på deres hold. De har ellers ikke haft en chefdesigner, siden designer Rebekka Bay stoppede i efteråret, for at arbejde for den amerikanske tøjgigant GAP. I stedet har et lille hold af designere haft ansvaret for Bruuns Bazaars kreative arbejde. Nu får designholdet en stærk leder, som allerede i sin tid hos InWear har vist, at hun kan skabe resultater og er i stand til at designe tøj, som er både kommercielt, men også smukt og innovativt.
Fokus på kvalitet og håndværk
Ifølge Bruuns Bazaar har de valgt Lene Borggaard til den nye stilling, fordi hun netop skal være med til at gøre mærkets designprofil endnu stærkere og mere defineret, med fortsat fokus på kvalitet og håndværk.
Selv er Lene meget begejstret for at skulle indtage sin nye rolle. Hun overtager stillingen den 1. juni, og hun glæder sig til at arbejde med Bruuns Bazaars designstrategi.
“Bruuns Bazaar har en stærk stilprofil, og min ambition er at skabe smukke og moderne kollektioner, men jeg vil stadig have fokus på kvalitet og håndværk, for det er nødvendigt til den moderne livsstil,” siger Lene.
Bjørn Bruun tilføjer: “Lene Borggaard er en ekseptionelt talentfuld designer og ser frem til at arbejde sammen med hende igen.”