Gym i kælderen og sit down-restaurant med menukort er en del af det nye koncept ved navn House 11.
Ny Østergade 13 (bedre kendt som den gamle Filippa K-butik) har været bedækket med lyserødt papir i vinduerne længe efterhånden – men fra i dag er det slut med blot at gå skulende forbi den gode lokation i hjertet af Indre By i København.
D. 22. maj, åbner Joe & The Juice nemlig i lokalerne – men ikke som vi kender det fra deres 416 andre butikker verden over. House 11 er navnet på den nyåbnede konceptbutik, der i stedet for udelukkende at lange tunacados og Pick me up-juices over disken, også vil præsentere besøgende for et langt større menukort, der kan nydes på siddepladser, en stor wellness-afdeling i kælderen med gym, sauna og koldvandskar (der dog primært er tiltænkt husets ansatte og venner) og endnu flere udvidede oplevelser for gæster.
I anledning af åbningen snakkede vi med Kasper Garnell, Global VP of Branding i Joe & The Juice – for hvorfor udvider det ellers geniale og verdenspopulære koncept med helt nye rammer?

Fortæl om House 11
Den allerførste butik lå jo inde i interiørbutikken Rue Verte i Ny Østergade 11, men den blev vi desværre nødt til at lukke. Vi drømte om at lave et særligt koncept, som kan stå på egne ben, så House 11, der er en hyldest til stedet hvor eventyret startede. Det er en Joe & the Juice, men med mere. Det bliver en stor konceptbutik med bordservering og kniv og gaffel, hvor vi dels kan teste nye produkter af, inden de kommer ud i alle de andre butikker, og dels får et meget større menukort med items, der er unikke for den lokation. I alle vores House 11’s – for vi kommer til at åbne flere rundt om i verden – skal der være noget unikt, og i København bliver det, at der er fitnesscenter i kælderen for vores ansatte og venner af huset. Vores HQ ligger lige rundt om hjørnet, så der bliver et godt energisk rend af Joe & the Juice-ansatte.
Hvad bliver det næste?
Denne sommer har vi sammen med Hansen Is udviklet en ispind version af vores velkendte Power Shake. Den er lavet af frisk mælk fra danske køer og er 100% økologisk. Fremadrettet vil vi lave flere af disse lokale partnerskaber rundt omkring i verden. Det giver noget lokal forankring, som er enormt vigtigt når man ekspanderer globalt.
Hvad bestiller du selv?
Jeg drikker en Joe’s Identity plus kollagen og avocado. Det er den grønneste juice, vi har, og så tilføjer jeg kollagen for at holde min hud nogenlunde pæn og avocado for lidt sundt fedt i min juice. Jeg drikker også vores gurkemeje- og ingefærshots hver dag.
House 11 kan besøges fra 22. maj. Læs et fuldt interview om Joe & the Juice i ELLEs juninummer, der er på gaden 26. maj.