Mode

Kate Moss’ og Phoebe Philos døtre indtager efterårets kampagner – og får os til at drømme om uld og vinterens fester

- 03/09/2024

Du kender nok Kate Moss' datter, Lila Moss, men Phoebe Philos datter har ind til for nylig været et ukendt navn i modebranchen. Her er hun så.

Kate Moss’ og Phoebe Philos døtre for Burberry

To af modebranchens mest ikoniske personligheder må utvivlsomt være model Kate Moss og tidligere Céline-designer og nu designer for brandet i eget navn Phoebe Philo. Derfor er det da heller ikke helt besynderligt, at større modehuse har rettet blikket mod døtrene af de to. Mens Lila Moss ikke ligefrem er et nyt navn i branchen, er Phoebe Philos datter, Maya Wigram, gået langt mere ubemærket hen – ja indtil nu altså. I vinters gik hun Burberrys AW24-show, og nu har hun så sin kampagnedebut for det engelske high end-brand – og så endda i samarbejde med Lila Moss.

De to kampagnemodeller tapper med deres engelske baggrunde ind i dels Burberrys engelske heritage men ligeledes ind i location for kampagnen, der er skudt i landlige omgivelser ved Lake District i England. Gennemgående styling af kampagnen består af uld, chunky boots og selvfølgelig de karakteristiske Burberry-tern. Men hvad der får kampagnen til at skille sig ud fra modehusets tidligere, er det en anelse mere Y2K-inspirerede take på stylingen.

Selv siger Chief Creative Officer for Burberry, Daniel Lee, om kampagnen: “Vi er inspirerede af de karakterer, som går i Burberry, samt det outdoor og landskabet, som er en del af brandets arv. Lake District føles velkendt og har en snert af eventyr over sig,” hvilket netop understreger den mere moderne retning på kampagnen end den, vi kender det engelske modehus’ klassiske stil for.

Lila Moss og Charlie XCX for H&M

For nylig kunne følgere af highstreetkæden H&M vågne op til et forbløffende syn, da det svenske brand havde ryddet hele sit Instagram-feed – og årsagen?

H&M vil med sin nye AW24-kollektion gennemgå en form for rebranding, og hvem er næsten mere oplagt at vælge som ansigt for et brand, der skal gennemgå en opdatering, end Brat-sangerinden Charlie XCX, der muligvis er en af de mest omtalte personligeheder lige nu. Side om side med hende i kampagnen står en større gruppe af kreative og oppe-i-tiden personligheder – heriblandt skiller særligt ét ikonisk ansigt sig ud; Lila Moss, som efterhånden er mindst lige så kendt i sit eget navn som for at være datter af Kate Moss.

Som vi kender det fra H&Ms tidligere vinterkollektioner, består også denne af styles fra klassiske suits til elegante kjoler og lune sæt, der både er brugbare dele til de kølige efterårs- og vinterhverdage, men som også giver os associationer til de mere festlige anledninger, der er lige om hjørnet.

Kollektionen kan købes fra 12. september i butikker og online.

Læs ogå

20 overgangsjakker, du kan bruge langt ind i efteråret