Annonce

Emili Sindlev: “Kan du ikke cykle i det, bliver det ikke en succes i København”

11/04/2022

En snak med Emili Sindlev om, hvad der karakteriserer den nordiske stil, og om at turde at skille sig ud fra mængden.

Vi har i de seneste år på den nordiske influencer-scene set en stigende grad af eksperimenterende stilarter og en mere legende tilgang. Moden, anno 2022, handler nemlig i stor grad om at være sig selv og at elske dem, vi nu engang er. Det handler om friheden til at turde at vise vores personlighed gennem vores stil. Forrest i denne bevægelse går tidens største influencere som inspirerer os alle.

Zalandos Scandi Style-kampagne ’Tør at vise det’ opfordrer til at turde at udfordre normen og til at skabe vores eget personlige udtryk. Emili Sindlev, der er Zalandos hero talent for kampagnen, er indbegrebet af at være både cool, farverig og at turde at lege med kontraster og print.

Vi har talt med Emili Sindlev om hendes stil og hvad det er som gør den nordiske mode helt unik.

Foto: PR

Emili Sindlev har en misundelsesværdig evne til at kombinere skarpe farver på elegant vis.

Hvordan vil du beskrive din personlige stil?

Afslappet, komfortabel og udforskende. Jeg har altid været frygtløs, når det kommer til mode, og jeg er ikke bange for at skille mig ud, så længe jeg føler mig tilpas. Min personlige stil er kontrastfuld, et mix af vintage og nyt. En oversized jakke med en body-con-kjole eller sammensætningen af forskellige prints og mønstre. Man må alt, det handler om silhuetter og det samlede udtryk.

Hvordan skiller Scandi Style sig ud?

Scandi Style er ofte fremhævet for det minimalistiske og simple udtryk. Men jeg tror også, at vi er kendt for at turde at eksperimentere, vi har en form for ”no rules”-tilgang til stil. Det handler om at få det hele tilpasset med hverdagen, så man kan se godt ud samtidig med at man er praktisk. Hvis man ikke kan cykle i det, bliver det i hvert fald ikke en succes i København.

Hvorfor er du en del af Zalando Scandi Style-kampagne?

Jeg er med i kampagnen fordi at fokus på at fejre og tro på os selv og udtrykke os som vi vil, betyder meget for mig. Det er noget jeg selv efterlever og prøver at give videre til andre. At vi er helt perfekte som vi er!

HINT:  Sæt et stort kryds d. 28. april, hvor ELLE afholder et storslået online event sammen med Emili Sindlev og Zalando.
Til eventen vil Emili Sindlev og ELLEs kreative direktør, Josephine Aarkrogh, dele ud af deres fashion-tips og meget mere. Følg med de næste uger her på vores hjemmeside samt på Instagram, hvor vi deler mere info om, hvordan du kan deltage.

Se med i galleriet nedenfor, hvor du kan se Emili Sindlevs udvalgte nordiske styles fra Zalando.

ZALANDO

Zalando er Europas førende online platform for mode og livsstil. Virksomheden er grundlagt i Berlin i 2008 og bringer mode til mere end 46 millioner aktive kunder i 23 markeder. Det store sortiment byder på tøj, sko, accessories og skønhed. Udvalget af brands spænder fra verdensberømte navne til lokale brands. Vores platform er en one-stop destination for inspiration, innovation og interaktion. I Europas mest moderigtige techvirksomhed arbejder vi hårdt på at udvikle digitale løsninger til alle aspekter af modeverdenen: til vores kunder, partnere og andre stakeholders, som er med til at forme Zalando. Vores mål er at blive udgangspunktet for mode og en bæredygtig platform med en netto-positiv indvirkning på mennesker og planeten.