Hvis vi selv må bestemme, vil vi gerne smutte på shopping i den her ...
Citroën har netop lanceret den restylede C1 herhjemme. Den nænsomme restyling vedrører hovedsagelig en ændret front med LED-kørelys og optimering af brændstofforbrug.
Selvom man måske er den allermest tekniske type, når det kommer til biler, kan man sagtens se, at den nye Citroën C1 er noget helt særligt!
Den er så cool og let at manøvrere, at den burde være et must på enhver shoppetur!
Og så er der masser af plads til indkøbsposerne både på bagsædet og i bagagerummet ….
Det danske modelprogram omfatter seks varianter, alle udstyret med den effektive og økonomiske 1.0 benzinmotor med 68 hk og et EU-mix på mellem 23,3 og 22,2 km/liter og en udledning af CO2 på fra 99 til 104 g/km. Udstyrsniveauerne hedder Attraction, Seduction, CLIM Seduction og Exclusive, og de to sidstnævnte kan leveres med E5G, hvor gearskiftet foregår elektronisk.
Citroën C1 er en meget populær model og er solgt i over 620.000 eksemplarer siden lanceringen på de første markeder i 2005. Herhjemme blev den introduceret i januar 2006, og der kører over 17.000 C1 på de danske veje.
Det er en kompakt bil (3,44 meter lang), som har et frisk ydre og plads til fire personer. Den går ikke på kompromis hverken med kvalitet, vejgreb eller sikkerhed, og den passer fint ind i bilkøbernes stadig større interesse for brændstoføkonomi og økonomi i det hele taget.
Bilen er kvik og nem at komme rundt med. Benzinmotoren giver præstationer, så bilen nemt kan glide ind i bytrafikken, og som er tilstrækkelige også til kørsel på lande- og motorvej.
Den perfekte bil til en fashionista, som vil have en bil, der er god mod miljøet og samtidig er cool og lækker køre i.