Det ikoniske FF-logo fra Fendi fra 60’erne gør stort comeback i ny særkollektion, som pryder tasker, sko og accessories. Se hele den særlige kollektion, dedikeret til 60'ernes store logo, lige her.
Fendi, det luksuriøse modehus med dybe, historiske rødder i italiensk elegance, har altid skubbet de fashionable grænser og dikteret morgendagens mode.
Og med den nye særkollektion, som rammer butikkerne i juni, starter Fendi endnu et progressivt kapitel i modehusets historie. Men noget ved den nye kollektion er ikke som det plejer; for i kollektionen, som tæller blandt andet tasker, sko og accessories kigger Fendi tilbage med en kærlighedserklæring til deres ikoniske FF-logo fra 1960’erne og implementerer printet på ny.
Karl Lagerfeld blev i 1965 en fast del af modehuset med sine pelskollektioner, og i netop denne forbindelse introducerede den nuværende chefdesigner Fendi FF-logoet, som hurtigt skulle vise sig at være ikonisk. FF står, ifølge Karl Lagerfeld selv, for ’fun fur’, og den nye særkollektion hylder altså logoet, som for første gang blev implementeret i Fendis kollektioner for nu over 50 år siden.
Læs også: Shoppegalleri: 10 fine forårssmykker
Den nye kollektion byder blandt andet på smykker, overtøj, nøgleringe, sko og de fineste tasker, og i galleriet nedenfor kan du gå på opdagelse i det stilige 60’er comeback – vi vil gerne have en af hver, tak!