Supermodellen bar blandt andet den håndlavede taske til en middag på restauranten Nobu i New York denne uge.
Det er ingen hemmelighed, at Bella Hadid er glad for tasker, og hendes samling tæller nogle af de fineste nye modeller samt sjældne vintagefund, der kan købes for penge.
Mens modellens smag ofte er dyr, så er der også en stilmæssig overlægger i det, hun har på og svinger over armen, der har gjort Hadid til et af de mest pudsige stilikoner i nyere tid.
Hendes stil bliver ofte kaldt ’weird girl chic’ idet hun sammensætter konventionelt modstridende elementer (som herreunderbukser med bomberjakke og plateau-bamsestøvler, to bælter på én gang eller nederdel og track-shirt) – og alligevel slipper afsted med det og får det til at se smart ud på sin egen, lidt sære facon.
Og den originalitet bifalder vi bestemt.
Nu lader det altså til, at Hadid har lagt sine Chanel og Balenciaga-tasker på hylden til fordel for et mere ukendt taskebrand, der ikke desto mindre lever fyldt ud op til hendes personlige stil. Hun er nemlig flere gange – senest til en middag i New York den 15. februar – blevet spottet med en ny yndlingstaske over armen; nemlig en sølvfarvet sag med en logo-splash i en næsten ’Austin Powers’-agtig font, der danner ordet ’Florist’.
Bag tasken står George Banks, som skabte brandet ’Florist’ i 2019, med det formål at skille sig ud fra mængden og få folk til at trække på smilebåndet over de lidt løjerlige designs.
Han er kendt for broderier – ofte i form af blomster (deraf navnet ’Florist’), og alt er syet i hånden af designeren selv. Han er selvlært og har et studio i Brooklyn, og hver taske kan tage op til 25 arbejdstimer at fremtrylle. Derfor er der også kun ganske få af hvert design, hvorfor hver taske er unik – derfor giver det også mening, at Bella Hadid med sin unikke stil har taget brandet til sig.
Og den sølvfarvede sag hun senest er set med, er ikke den første, hun har fra det lille brand. Hun har også en sort, halvmåne-formet taske, som hun ofte er fotograferet med på gaden i New York, og til hvilken hun kommenterede: ”Det er min yndlingstaske!” på Florists Instagram, da de postede et billede af modellen med tasken.
Så alt i alt: Hvis Hadid-effekten holder, så er Florist et brand, der er værd at holde et vågent øje med.