Christopher Bailey har gjort Burberry-mærkets næste kampagne ‘ikonisk’ og hyrede tre engelske topmodeller til at klare opgaven.
Modehuset Burberry med Christopher Bailey i spidsen varmer op til Burberrys næste skønhedskampagne, som er blevet intet mindre end ‘ikonisk’, ifølge modeskaberen selv.
Det britiske modehus har skrevet kontrakt med modellerne Cara Delevingne, Edie Campbell og Jourdan Dunn, der er frontfigurer i de nye reklamer for Burberry Beauty, og husets kreative direktør er ellevild over, at det netop er de tre, der skal repræsentere huset.
“Vi ville skabe et ikonisk billede og arbejdede med tre engelske skønheder – Cara, Jourdan og Edie – som alle personificerer den naturlige elegance ved Burberry Beauty”, siger han til Women’s Wear Daily.
Se også: Prins Nikolai springer ud som model for Burberry
Billederne bliver taget af stjernefotografen Mario Testino under instruktion af Christopher Bailey. Ud over de tre kvinder, der er frontfigurer i kampagnen for Burberry Beauty, så er det også netop blevet annonceret, at Gabriella Wilde og Roo Panes skal være de nye ansigter på mærkets efterår/vinter kampagne 2012-2013.
“Vi ville gerne lege med alt, der er hjertet i Burberrys verden – og fejre vores eget brand og London gennem billeder, film, musik, vejr og vores ikoniske overtøj – alt sammen på en meget poetisk og britisk måde. Mens vi brugte London som baggrund, skød vi en serie af filmiske, følelsesladede sort/hvid billeder og kortfilm med de utroligt talentfulde Gabriella Wilde og Roo Panes, som uden at anstrenge sig vækker vores kampagne og vores tøjkollektioner til live på alle platforme”, siger han.
Gabriella Wilde og Roo Panes blev ligeledes fotograferet af Mario Testino, mens de poserede ved Royal Naval College i bydelen Greenwich med filmisk røg og tåge og vådt fortov som baggrund.