Den britiske modeskaber og tøjdesigner, Matthew Williamson, har designet en eksklusiv kollektion for den populære luksus-webshop, ''THE OUTNET'', som er inspireret af hans eksotiske rejser og minder, blandt andet fra blomsterne på Bali og mosaikkerne i Marokko, som han besøgte i forbindelse med modellen, Poppy Delevingnes, bryllup.
Den britiske tøjdesigner og modeskaber, Matthew Williamson har over tyve år på bagen med sit brand af samme navn, og det er stadig i stigende udvikling.
Nu har Matthew Williamson indgået et samarbejde med luksus-webshoppen, THE OUTNET, som han har designet en eksklusiv strandkollektion for.
NET-A-PORTERs lillesøster, THE OUTNET, blev lanceret i 2009, og har siden da også været under konstant udvikling i en stræben på at være det mest fashionable online modeoutlet og kunne tilbyde eksklusive brands og kollektioner til fornuftige priser.
Det har længe været en drøm for Matthew Williamson at samarbejde med THE OUTNET:
‘‘THE OUTNET har altid været en en stor støtte for vores brand. Jeg var ivrig efter at arbejde sammen med dem, for at kunne tilbyde vores designs til mere imødekommende priser,” siger han i et interview.
Den britiske designer finder ikke inspiration i solnedgange og det hvide sand, når han rejser, som andre designere typisk gør. Han bliver derimod inspireret af alt det uventede på sine rejser. Kollektionen for THE OUTNET er er også inspireret af særlige ting fra Matthews seneste rejser:
”Kollektion er inspireret af ferie – og rejseånden, som er en værdi, der rammer hjertet af mit brand. Derfor var udgangspunktet baseret på minder fra mine nylige rejser. Printene udtrykker motiver af hibischus-blomsterne på Bali og spejlene og mosaikkerne i Marokko. Tilfældigvis udspringer de af minder fra Marrakech, hvor jeg var til Poppy Delevingnes bryllup med kampagnemodellen, Arizona Muse,” fortæller han.
Læs også: Victoria Beckham skaber kollektion for Estée Lauder
Den amerikanske model, Arizona Muse er kampagnemodel, og det er ikke tilfældigt, at Matthew Williamson har valgt hende til at repræsentere kollektion:
”Hun har sådan en vild energi – den er smittende. Hvem kan modstå det brede smil? Hun besidder sådan en ubesværet, feminin stil… Og så er hun altid først på dansegulvet, ved siden af mig,” siger han om sit valg af kampagnemodel.
Matthew Williamsons strandkollektion for THE OUTNET er, ligesom alle hans andre designs, baseret på filosofien om, at han vil få kvinder til at udstråle skønhed og føle sig smukke. Om det siger han:
”Jeg ønsker at få kvinder til at se smukke ud og føle sig smukke – som den bedste version af sig selv. Om end det er en bikini eller en kjole, er det altid min hensigt. Det er det, der gør mig glad, og det er det, der driver mig.”
Psst… Matthew Williamsons eksklusive strandkollektionen for THE OUTNET består blandt andet af bikinier, badedragter, kjoler og kimonoer og priserne strækker sig fra 850 kr. til 5.500 kr., og du kan få fingrene i den lige her fra og med den 25. maj 2016.
Se de smukke kampagnebilleder med Arizona Muse i galleriet nedenfor.
Klik eller ‘swipe’ dig igennem billederne.