Budskabet er knivskarpt i en ny reklamevideo fra Ikea. Madtendensen på Instagram opsluger al vores opmærksomhed på de tidspunkter, hvor vi egentlig burde være i nuet og nyde hinanden og maden foran os Om vi selv føler os lidt ramt? Selvfølgelig...
Vi kender alle scenariet; du er på café-tur med din veninde, men før I kan spise skal der lige tages mindst 10 billeder af den fine sommersalat, brunchtallerkenen eller den lækre chai latte, som efterfølgende uploades på Instagram med et fint filter og et populært hashtag som #healthy #foodporn eller #goingout.
… Og måske er du også selv med på tendensen? Det har vi ihvert fald været et par gange (eller 100!), og derfor er vi vilde med den nye reklame fra Ikea, der på sjoveste måde gør grin med tendensen.
Læs også: Video: Sådan er livet som #InstagramHusband
Med en ny reklamevideo, der tager os tilbage til det 18. århundrede, gør Ikea nemlig grin med alle, der poster madbilleder på deres Instagram-profil, og de sender klart og tydeligt et buskab ud til os all om, at vi burde bruge mere tid i nuet og på hinanden i stedet for at være så fokuseret på vores digitale liv.