Kultur

Sarah Jessica Parker genskaber SATC-introsekvens i ny kampagne

- 23/01/2019

Efter 9 år har Sarah Jessica Parker igen vist sig i New Yorks gader, og præcis på den måde som vi allerbedst kender hende... Nemlig i form af den ikoniske introscene fra Sex and the City. Men hvad er formålet? Få svaret her.

Selvom vi nok har måtte erkende, at der ikke kommer flere Sex and the City-film, så har vi altså åbenbart ikke set det sidste til Sarah Jessica Parker som Carrie Bradshaw.

Sarah Jessica Parker lagde nemlig en kort video ud på sin instagramprofil den 20. januar 2019, hvor hun går i New Yorks gader til den velkendte Sex and the City-intromelodi, iført en metallic guld crop-top, et sort mavebælte, handsker pynter med smykker og et lyseblåt tylskørt.

Til videoen skrev hun følgende tekst: ”My old friend. She is making a brief reappearance. Partnering with a great brand and supporting a cause we all care about. More to come. X, SJ”.

 

 

Dette fik hendes fans til at spekulere. For betød det, at den berygtede Sex and the City 3-film endelig var på vej?

Spekulationen varede dog kun et par dage, for den 22. januar 2019 løftede hun sløret for, hvad videoen skulle bruges til.

Læs også: 6 ting Carrie Bradshaw har lært os

Sarah Jessica Parker har nemlig indgået et samarbejde med øl-fabrikanten Stella Artois.

Deres mission er at få folk til at gentænke deres valg af alkoholdrink. For hvis de de næste par måneder køber en flaske Stella Artois, så sørger Stella Artois i samarbejde med Water.org for 1 måned med rent vand.

Kampagnen er et remake af den originale introvideo fra Sex and the City-serien. Men i stedet for, at der på bussens reklamebanner står skrevet ”Carrie Bradshaw knows good sex”, står der nu i stedet ”1 bottle = 1 month of clean water”. Bussen kører dog stadig igennem en vandpyt og sprøjter vand på hende – nothing new here…

Imens siger Carrie Bradshaw i baggrunden: ”I couldn’t help but wonder… wasn’t it obvious? You make a little change to do a lot of good”

Videoen lægger altså op til, at Carrie Bradshaw i fremtiden dropper sin ellers go-to-drink, The Cosmopolitan, og i stedet vælger en Stella Artois-øl.

For hvis man kan lave en så lille ændring og dermed gøre en masse godt, hvorfor så ikke gøre det?

Se hele den nostalgiske kampagnevideo nedenunder.

 

Selvom vi igen igen må erkende, at der ikke er flere SATC-film på vej, så kan du da lige få et gensyn med Carrie Bradshaws 25 bedste stilråd i galleriet.