Kultur

Jennifer Coolidge gør grin med populært TikTok-koncept i ny reklame – og resultatet er genialt

- 10/02/2023

I vaskeægte Coolidge-stil prøver ‘White Lotus’-stjernen produkter i en video, som tager tykt pis på både en af tidens største online-tendenser og sig selv ikke mindst.

Selvom det er noget tid siden, at Jennifer Coolidge endnu en gang øgede sin massive fanbase i rollen som Tanya i hitserien ‘The White Lotus’ på HBO, fortsætter besættelsen af den sjove skuespiller. 

Da årets Golden Globe-priser skulle uddeles i januar, hvor Coolidge vandt prisen som bedste birolle i en serie, stjal hun showet med sin umiddelbare og sjove tale, der fik både salen og seerne til klukke af grin.

Og nu gør Jennifer Cooldige, så endnu en gang, det hun er allerbedst bedst – denne gang i en helt ny reklame, der er lavet i forbindelse med årets Super Bowl, som finder sted den 12. februar 2023. 

I reklamefilmen laver stjernen grin med både sig selv og en af de største tendenser på TikTok – nemlig de såkaldte ‘Get ready with me’-videoer, hvor kreatørene gør sig klar til en særlig begivenhed foran kameraet. Et koncept, du i øvrigt også finder på ELLEs TikTok.

Reklamen er for det amerikanske beautybrand e.l.f. Cosmetics og er indtil videre kun udgivet som teaser for den fulde version, der først vises under halvlegen til søndagens Super Bowl. Men at dømme ud fra det lille og lettere absurde klip, er der bestemt noget at glæde sig til.

Den sorte humor får nemlig frit spil, og det kan vi ikke kun takke Coolidges geniale skuespil for. Manuskriptet til reklamen er nemlig også skrevet af ‘The White Lotus’-skaberen Mike White. 

Mens et af TikToks favoritformater står for skud i reklamen, så er der også en noget selvironisk reference, som er det egentlige omdrejningspunkt i reklamefilmen. I reklamefilmen siger Jennifer Cooldige nemlig, at hendes hud bliver så blød af produkterne, at hun ligner en babydelfin. 

Og her er der tale om en henvisning til et helt specifikt interview, som Coolidge gav til Access Hollywood under årets Golden Globes-show, der er latterfremkaldende i en grad, som kun Coolidge kan præstere. Her blev hun nemlig spurgt ind til sin drømmerolle, hvortil hun svarede “Jeg har altid gerne ville spille en delfin.”

@accesshollywood We were not ready ??? #jennifercoolidge #goldenglobes ♬ original sound – Access Hollywood

Mens det uventede svar fik lidt famlende reaktioner fra de to værter, skreg resten af internettet af grin over stjernens uendelige evne til at få folk til grine med sig. Et øjeblik, der allerede er blevet så popkulturelt ikonisk, at det altså nu er blevet udgangspunktet for en hel reklame. 

Den fulde version må du som nævnt vente med at se indtil søndag nat dansk tid, hvor Super Bowl finder sted.

Men med både Jennifer Coolidges reklamevideo samt Alicia Silverstones genoplivning af ‘Clueless’ i en anden Super Bowl-reklame, er der ingen tvivl om, at der er skruet helt op for legendariske 00’er-referencer og -renæssancer.  

Læs ogå

Ikonisk ‘Clueless’-karakter genopstår i ny Super Bowl-reklame