Når man skal, så skal man. Også selvom man står i nogle af verdens mest eksklusive forretninger.
Selvom det sjældent er det, der står øverst på listen over vigtige ting, så skal man ikke underkende den betydning, offentlige toiletter kan have for den samlede oplevelse af eksempelvis en restaurant eller kaffebar.
Og også på en shoppingtur kan man risikere at skulle låne et offentligt toilet i en butik. Og når man har brug for et toilet, er kroppen som bekendt ligeglad med, om du står i Louis Vuitton eller Gina Tricot.
Men hvordan er det egentlig at skulle låne toilettet i nogle af verdens fineste og mest eksklusive forretninger? Er der kredset lige så meget om detaljerne som i udstillingsvinduerne? Og lever oplevelsen op til det, som modehusene ellers er kendt for?
Det giver tiktoker Abbey W, med brugernavnet @abbeywwwww, dig svaret på med sine sjove og til tider absurde videoer på TikTok, hvor hun låner toiletterne hos modehusenes butikker, herunder Hermés og Bottega Veneta, og giver sin ærlige mening om oplevelsen. Og det er alt det, vi ikke vidste, vi havde brug for at grine ad.
@abbeywwwww Replying to @Trey very curious what you guys think of this one🤔 #hermes #hermesbirkin #hermeskelly #shittok #capcut #designerbathroom ♬ Blue Blood – Heinz Kiessling
Fra håndsæben og toiletpapiret til indretningen og det overordnede indtryk. Ikke en eneste detalje bliver overset, når Abbey viser os rundt på toiletterne i de dyre forretninger og giver os svaret på, om modehusene nu også er så gennemførte i deres DNA, som man skulle tro.
For eksempel viser det sig i en af Abbeys videoer, at man ikke nødvendigvis prioriterer tre-lags toiletpapir eller eksklusiv håndsæbe på gæstetoilettet hos Bottega Veneta, bare fordi man er et modehus, der tager op til flere hundrede tusinde kroner for sine tasker.
Det er dog ikke kun hos designerforretninger, at Abbey med sine mere end 130.000 følgere, anmelder toiletter. Hun har også været forbi Guccis restaurant i Firenze, luksushotellet Ritz Carlton og kendis-supermarkedet Erewhon i Los Angeles, der er kendt for sine ekstreme priser.
Selvom toiletanmeldelserne fra designerbutikkerne ikke fylder meget af tiktokerens feed, er der forhåbentlig mange flere i vente, hvis man skal dømme ud fra videoernes popularitet.