Den nyeste Instagram-tendens blandt de kendte modeller er det nye dobbelt-selfie. Læs mere om den nye tendens og hvorfor den nye form for selfie booster deres CV lige her.
Selfien som begreb har allerede udviklet sig med lynets hast siden dets begyndelse i 2012-2013 – særligt indenfor modeverdenen.
Modellerne er gået fra at poste polaroid-billeder af dem selv til det klassiske spejl-selfie til den ‘almindelige’ selfie, som er mest almindelig i 2016. Men nu har modellerne udviklet en helt ny form for selfie!
Det nye selfie er så selvforstærkende i sit udtryk, at det trumfer alle tidligere slags selfies. Modellerne tager nemlig nu deres selfie foran deres seneste kampagne: Så de tager både et billede af dem selv på det store billboard og af sig selv på samme tid, altså et dobbelt-selfie.
Læs også: Model-søstrene Bella- og Gigi Hadid indtager Victoria’s Secret-catwalken
Modeller bliver ofte hyret til jobs blandt andet pga. deres tilstedeværelse og indhold på de sociale medier. Instagram og Snapchat fungerer derfor på mange måder som deres egne personlige online branding-platforme.
Et eksempel på en prominent Instagram-model er Kendall Jenner. Hun er et levende bevis på vigtigheden af de sociale mediers påvirkning af en models karriere, og med hele 67,8 millioner følgere på Instagram ligger hun i toppen over modeller med flest følgere verden over.
Med de nye dobbelt-selfies foran modellernes seneste kampagne må det siges, at modellerne virkelig får boosted deres online CV. For eksempel står danske Josephine Skriver foran sin kampagne for Victoria’s Secret og Kendall Jenner foran sin Calvin Klein-kampagne.
Se også: Så mange millioner koster Vicoria’s Secret Fantasy-bh’en
Psst… Er du nysgerrig på, hvordan modellerne fortolker det nye selfie?
Se med i galleriet, hvor du kan se billeder af modellerne og deres dobbelt-selfies på Instagram.