Du troede måske, at Kim Kardashian var en iskold forretningskvinde, der kun tog hensyn til sig selv, men sådan forholder det sig faktisk ikke. Efter enorm kritik af navnet på hendes nye shapewear-kollektion, Kimono, har reality-stjernen nemlig valgt at omdøbe brandet…
Efter 12 år med reality-serien, Keeping Up With The Kardashians, der i mange år har bragt Kim Kardashian i rampelyset, har den 38-årige Californien-baserede reality-stjerne efterhånden prøvet alle de beauty-tricks, der er at finde, som kan snyde en til at se lidt bedre ud, end sandheden er.
… Og opstrammende shapewear sniger sig naturligvis ikke udenom denne ligning.
Men når man ikke kan finde et produkt, man er ordentligt tilfreds med (og når man alligevel har millioner og atter millioner på bankkontoen), så kan man jo passende skabe produktet selv.
Kim Kardashian fortæller nemlig nu, hvordan hun i mange år har været utilfreds med udvalget af shapewear, idet hun altid har måtte tilpasse det sine looks ved at klippe i det – fx hvis hun skulle bære en kjole med høj slids.
I sidste uge lancerede Kim Kardashian så sit bud på verdens bedste shapewear – og denne linje fik navnet ”Kimono”.
Dét skabte dog hurtigt ramaskrig, idet stort set hele Japan følte sig krænket i forhold til det kulturelle og æresfyldte symbol, som en kimono er i deres land.
Særligt galt gik det, da mrs. West søgte om patent på navnet ”Kimono” i kommercielt øjemed, hvilket ville betyde, at der ikke længere kunne blive solgt japanske kimonoer under det navn i USA.
Læs også: Kom med indenfor hos Kylie Jenner i ny video hvor vi følger hende fra morgen til aften.
Mandag den 1. juli 2019 postede den japanske by Kyotos borgmester, Daisaku Kadokawa, et åbent brev til Kim Kardashian på Facebook, hvor han inderligt bad hende overveje navnet ”Kimono”:
”Jeg skriver dette brev for at forklare vores tanker omkring Kimono og for at bede dig om at revurdere navnet. Kimono er en traditionel, etnisk kjole, funderet i vores rige natur og historien med vores forgængeres trætteløse arbejde, og det er en kultur, der er blevet værdsat og videregivet med omsorg gennem vores liv”, skrev borgmesteren blandt andet, ligesom han også inviterede Kim og hendes mand, Kanye West, til Kyoto for at opleve kulturen.
Efter en uge med hård kritik af shapewear-linjens navn, har Kim Kardashian nu for første gang reageret på kritikken – og hun vælger faktisk at omdøbe brandet:
”At være entreprenør og min egen chef har været en af de mest belønnende udfordringer, jeg er blevet velsignet med i mit liv. Dét, der har gjort det muligt for mig efter alle disse år, har været den direkte kommunikation, som jeg har med mine fans og offentligheden. Jeg lytter altid, lærer og vokser – jeg værdsætter virkelig den passion og de forskellige perspektiver, andre mennesker bringer mig. Da jeg offentliggjorde navnet på min shapewear-linje, gjorde jeg det med de bedste intentioner. Mine brands og mine produkter er bygget med involvering og diversitet som grundelement, og efter grundige overvejesler vil jeg derfor relancere min shapewear-linje under et nyt navn. I vil høre fra mig snart. Tak for jeres forståelse og evige støtte”, skrev den 39-årige entreprenør på Instagram mandag den 1. juli 2019.
Alt i alt endte stridighederne derfor lykkeligt, og nu glæder vi os bare til at se, hvilket navn den 38-årige entreprenør og mor til fire i stedet finder på. Karshapeian måske?
Psst! Mens vi gætter løs, kan du scolle løs i galleriet herunder, hvor vi har salet 15 fun facts om Kim Kardashian: