Kultur

‘The Beckhams’ genopliver viralt øjeblik i Super Bowl-reklame

- 02/02/2024

Vi behøver vidst ikke sige mere end 'Rolls Royce'

Med ordene viralt øjeblik og Beckham-dokumentar ved mange nok formentlig allerede, hvad det handler om.

Selvfølgelig den ikoniske scene fra Netflix-dokumentaren ‘Beckham’, hvor David Beckham drillende udfordrer hustru Victoria på beskrivelsen af, at hun har ‘arbejderklasse-forældre’. Hvortil hun må krybe til korset og indrømme, at hendes far rent faktisk ‘kørte i en Rolls-Royce’.

Foto: Ruba/Backgrid/Ritzau Scanpix

Klip fra teaser til Super Bowl reklame.

Og hvor Netflix-dokumentaren i sig selv blev hypet til svimlende højder, fik den ikoniske scene sit helt eget virale moment på de sociale medier.

Victoria Beckham selv var da heller ikke sen til at hoppe med på spøgen, da hun lancerede sine famøse ord på en t-shirt under hendes eget brand.

Men vi er øjensynligt slet ikke færdige med den spøg.

I hvert fald ikke hvis man spørger Beckham-parret selv. For i en ny teaser løfter parret nu sløret for, at scenen vil blive genskabt i en reklame til dette års Super Bowl, der løber af stablen d. 11. februar.

Reklamen er et samarbejde med Uber Eats. Og i teaseren kan man se Beckham-parret i selvsamme setting fra den ikoniske scene med Victoria siddende i sofaen og David, der titter frem fra døråbningen.

“David og jeg skal være med i en lille reklame,” indleder ‘Posh-spice’ lakonisk, mens ‘Becks’ igen udfordrer hende med, at hun skal være ærlig. “Okay, det er en stor reklame,” kvitterer Victoria, hvortil hun med vanlig sarkasme funderer lidt over, om det mon er baseball eller hockey, der er genstand for den gigantiske sportsbegivenhed.

Der er med andre ord lagt op til et sjovt gensyn, når det celebre par i topform indtager reklamesegmentet i allerbedste sendetid.

Super Bowl blev i 2021 set af over 99 millioner seere. Af samme årsag er sportsbegivenhedens reklamepauser blevet en økonomi i sig selv, hvor de allerstørste brands hvert år poster milliarder i at kreere de mest mindeværdige reklamer til den eftertragtede skærmtid.

Og selvom David Beckahm før har medvirket i Super Bowl-reklamer, er det første gang for parret. Dermed kommer de da også i fornemt selskab med en lang række celebrities, når de toner frem på skærmen. For det er blevet til mange ikoniske reklamer gennem tiden, hvem husker for eksempel ikke Pepsis Gladiator-reklame med Beyonce, Britney, Pink og Enrique Iglesias?

Det er altså ikke hvem som helst, der kan løfte den tunge arv, men er der nogle, der kan, så er det altså selveste David og Victoria Beckham.

Læs ogå

Intimkoordinator på ‘Sex Education’: “Jeg håber på mere realistiske sexscener i fremtiden”

Lyt til ELLEs podcast ‘Klædt På’, som er din månedlige podcast om tendenser, strømninger og insiderviden fra modens verden med Mads Emil Grove Møller som vært.