Du er med garanti stødt på de topløse, meget veltrænede og næsten for velduftende mandemodeller fra Abercrombie & Fitch foran butikken. Det kan nu snart høre fortiden til...
Abercrombie & Fitch’s famøse og omdiskuterede salgstrick – de topløse mandemodeller foran butikken – har efterhånden været brandets kendetegn længe.
Veltrænede mænd, der oser af stærk parfume har budt mange nysgerrige kunder velkommen i enhver Abercrombie & Fitch butik, og har trukket mindst lige så mange kritiske overskrifter som nysgerrige blikke.
Læs også: Cannes Film Festival forbyder stjernerne at tage selfies
Men nu er det muligvis snart slut med topløse vaskebrætter foran butikkerne. Sådan lyder det fra et nyt marketingsudspil, der ligeledes ikke længere ønsker at ansætte personale på baggrund af udseende og kropstype.
Brandet erklærede for nylig, at der vil ske drastiske ændringer i personalepolitiken. Om det er et resultat af en længere periode med dårlig omtale, er usikkert, men Abercrombie & Fitch har været centrum for debatter om diskrimination og er blevet sagsøgt i samme forbindelse flere gange.