Interiør

Vi har besøgt Normann Copenhagens nye butik – kom med indenfor her

- 20/09/2016

Normann Copenhagens byder os velkommen ind i deres nyåbnede showroom og flagskibsbutik, som omfavner deres farvestrålende og kreative designunivers. ELLE Decoration har været på besøg og her kan du komme med indenfor i den smukke butik...

Da vi træder indenfor hos Normann Cph bliver vi budt varmt velkommen ved en smuk disk af terrazzo i indgangen til det nye showroom og flagskibsbutik på Østerbrogade i København. Butikken genåbnede fredag d. 16. september 2016 efter en gennemgribende renovation af de i alt 1700 m2 historiske lokaler.

Alt har fået en fascinerende makeover og er blevet inddelt i fire nye zoner; ’Hall’, ’Stage’, ’Ballroom’ og ’Gallery’, som vi udforskede, mens Vibe Høst (PR & Communication Manager) fortalte om den gennemgribende renovation, der har forvandlet det gamle og elegante showroom til et mere eksperimenterende og kunstnerisk designunivers.

Det første der møder os er en 20 meter lang og forskellig farvet ’Rope’-sofa, der står langs den ene væg. I loftet hænger en masse lysstofrør, som bliver genspejlet i de stålbelagte vægge og i det blanke gulv.

Læs også: Aesop åbner (endnu) en butik i København

Forenden af den lange Hall åbner rummet sig op foran os, hvor de to andre zoner ’Stage’ og ’Ballroom’ dernæst bliver udforsket.

Først bliver vi ført hen i zonen, ’Stage’, hvor vi finder alt fra fine blyanter, notesbøger og dekorative mapper fra Normann Copenhagens lyseblå kollektion, ’Daily Fiction’.

Fra ”scenen” kan vi se udover det dragende og meget store og åbne rum, som er blevet restaureret i en ny stil, med forskellige elementer af børstet stål, smuk terrazzo og vilde farvekombinationer, men med respekt for det gamle historiske rum, der engang var en gammel biografsal.

Vibe Høst fortæller, at ideen med ’Ballroom’ er at vise deres kollektion frem på nye spændende måder og løbende blive ved med at inspirere den besøgende. Flytbare elementer, som eksempelvis podier og vægge, er med til at skabe flere små rum i rummet, som vi straks går på opdagelse i. Her finder vi blandt andet en loungestol betrukket i vilde tekstiler. 

Normann Copenhagens flagskibsbutik og showroom har siden sin åbning i 2005 blandet mode og interiør, men brugen er mode har forandret sig i forbindelse med renovationen. Moden er nøje udvalgt og er mere eksperimenterende end førhen og fremvises nu kun i et matchende sammenspil med Normann Copenhagens eget design.

Læs også: Fritz Hansen åbner sin første butik i Danmark og lancerer ny Syverstol

Sidst men ikke mindst bliver vi ledt ned i sidste zone, ’Gallery’, hvor vi møder en eksplosion af farven lyserød. Vægge, loft, møbler og tøjet – alt er lyderødt og vi er vilde med det! Vi bevæger os rundt, som var vi på et galleri, mens vi lytter til musikken af Instruktør og kunstner Nina Holmgren, som har skabt musikken specifikt til Normann Copenhagen.Essensen af Normann Copenhagen fylder de nye rum, som er skabt af designer Hans Hornemann og brand manager Britt Bonnesen fra Normann Copenhagen.

Kunne du tænke dig besøge den nye butik med dine egne øjne? Det kan vi kun anbefale dig at gøre, og du finder butikken på Østerbrogade 70, 2100 København Ø. Butikken har åbent Mandag til fredag: 10-18 Lørdag: 10-16 Søndag: lukket

Psst… I galleriet kan du se flere billeder af Normann Copenhagens nye showroom og flagskibsbutik.