Dansk musiker lancerer ny trænings-app

Musikproduceren Thomas Barfod, fra pop-trioen ‘WhoMadeWho’, har netop lanceret en helt ny fitness-app med navnet XRZR.

 

Appen, der blev lanceret den 20. juni 2016, er tænkt som et redskab til alle, der gerne vil træne mere, men som mangler muligheden for varierende og fleksibel træning i en travl hverdag.

 

Læs også: Cindy Crawfords datter lander sin første kampagne for internationalt modehus

 

Thomas Barfod kæmpede selv med vægten efter et halvt år i Los Angeles, og han mistede motivationen, fordi han ikke fandt træningen inspirerende og fleksibel nok.

 

Derfor fik han ideen til appen, som han selv betegner som ”Spotify for fitness”.

 

Bag appen står også serieiværksætter og yogalærer Jimmi Andersen og paramediciner og tidligere jægersoldat, Anders Lorentzen, der tilsammen har en bred erfaring inden for både træning og startups.

 

I appens feed finder du træningsvideoer lavet af sports- og træningsstjerner, og du kan søge efter netop den træningstype eller instruktør, du gerne vil bruge til din træning, og herved lave dit eget personlige program, der passer til dine behov. 

 

Thomas Barfod og resten af holdet bag XRZR har allerede fået 20 af de bedste danske instruktører til at lave spændende træningsvideoer til appen – herunder OL-atleterne René Holten og Stina Troest. Der vil desuden løbende komme nye trænere til. 

 

Læs også: ELLE præsenterer grøn juice i samarbejde med Frankly Juice

 

Thomas Barfod fortæller, at det er brugerne af XRZR, der bestemmer indholdet:

 

”Vores instruktører får betaling efter, hvor meget deres videoer bliver streamet. Trænerne skal derfor hele tiden holde sig up to date for at fange brugernes opmærksomhed, og vi sikrer et konstant flow af nye, inspirerende videoer og indhold, der aldrig bliver forældet. Det giver jo prestige at være den instruktør med mest airtime.”

 

Hvis du trænger til en fornyelse i din træning eller bare gerne vil i gang med at træne, så kan du finde personlige trænere og inspiration til træningsformer i den nye app XRZR, der kan hentes i App Store her.

 

Du kan læse mere på appens officielle facebookside, hvor du bl.a. kan se en demovideo af den nye app XRZR.

Kim Grenaa samarbejder med dansk high-street kæde i LA

Det danske highstreet-brand, Vero Moda, har teamet op med Kim Grenaa, der er kreativ direktør hos Grenaa Creative, på deres seneste skydning i LA.

Du kender garanteret også Kim Grenaa, hvis du er fast ELLE-læser, da Kim hver måned i ELLE har sin egen klumme, hvor han skriver om månedens tendenser, hans tanker og giver sine bedste tips til alt fra mode og interiør til kunst og kultur. 

Til spørgsmålet om, hvordan Kim har arbejdet med de nuværende tendenser i modebilledet i den nye Vero Moda-kampagne, lyder svaret: 

”Vi var meget fokuseret på de mange looks og stilarter – I dag er tendenser ikke alt. Vi har arbejdet meget med sommerens mode, festivallooket og denim trends, som er meget hvidt i hvidt, som kommer til udtryk i billederne. Bl.a. billedet af et surf bræt som danner rammerne for den aktuelle surfer trend og det marokkansketæppe, som ligger ved poolen.”

Læs også: Nørgaard paa Strøget x Rudolph Care: Se det nye samarbejde her

I kampagnen står fire smukke modeller i fronten, der sammen får kampagnen til at emme af evig sommer, sol, tidsløshed, venskaber og gode minder. Og apropos venskaber, så er dét også noget, der er karakteristisk for de fire danske modeller i kampagnen, som også er veninder privat.

Hos Vero Moda har målet fra starten været at skabe noget særligt. Noget hvor følelsen kan udspringe på en måde, som folk kan forholde sig til – på en tilgængelig måde. De fire smukke piger er faktisk venner i det virkelige liv, og ikke kun venner af hensyn til deres karriere. Dette kommer til udtryk i alle billederne i en meget håndgribelig måde. Forbindelsen er dyb og inderlig, og i en tid, hvor alt handler om den enkelte, repræsenterer dette noget særligt, at “vi” er nogle gange vigtigere end “mig”. Modellerne er den nye generation af dansk skønhed; De er dygtige piger med ambitioner og stil.”

I galleriet har vi samlet alle de fine billeder fra Vero Modas nye SS16-kampagne til dig, der blandt andre tæller 3 tidligere ELLE-modeller; Line Brems, Mathilde Brandi og Laura Julie.

 

 

Tanning-guruen Jules Heptonstall: Sådan får du en perfekt selvbruner-tan

En god kulør gør altså noget ved selvtilliden – alt dit tøj klæder dig bedre, og du kan næsten helt undvære make-up. Hvis du, ligesom os på ELLE-redaktionen, synes at du er en bedre udgave af dig selv, når du har en tan, så skal du læse med her.

Læs også: Her er hemmeligheden bag Blake Livelys naturlige look

Her får du nemlig selvbruner-eksperten fra St.Tropez, Jules Heptonstalls, ekspertråd til, hvordan du kan få en gylden sommerkulør derhjemme – uden solens skadelige stråler.

Han er the ‘go-to-guy’ når de handler om den perfekte glød. Jules Heptonstall er tanning-ekspert i hos selvbrunermærket St. Tropez, og det er ham, der sørger for at stjerner som Sienna Miller, Rita Ora, Poppy Delevigne og Blake Lively m.fl. har lækre sommerbrune stænger året rundt. Men nu om dage handler det ikke kun om selvbruner, det handler også om ensartet hud og highligting. Her får du alle jules gode råd til en perfekt selvbrunertan.

1.       Hvad er det aller vigtigste, man skal huske, inden man bruger selvbruner?

Regel nummer et? Du skal altid eksfoliere, før du påfører din selvbruner. Eksfoliering vil skabe en jævn hudoverflade og derved minimere risikoen for en ujævn tan og striber. Det vil også fjerne eventuelle rester af selvbruner fra sidste gang du tannede.

2.       Hvad er de største selvbruner-fejl?

Ideelt set, skal en tan se naturlig ud, sådan at andre næsten ikke lægger mærke til det. En tan, der ikke matcher personens hudtone, kan nogle gange komme til at se lidt kunstig ud. Uden den rette forberedelse og vedligeholdelse, kan selvbruner sætte sig fast på områder som albuer, hænder, knæ og fødder. Tegn, der afslører dig, er typisk plamager på håndfladerne, mellem fingrene og ved neglene. Derfor skal du altid putte fugtighedscreme på hænder, albuer, knæ og fødder lige inden du anvender selvbruner (du skal ikke putte fugtighedscreme på resten af kroppen) – cremen vil fungere som en barriere under påføringen af selvbruneren, og den vil sikre dig en finish, der ser naturlig ud.

3.       Hvad er den seneste trend, når det kommer til selvbruner?

St. Tropez har spillet en kæmpe rolle i selvbruner-evolutionen, hvor selvbruner ikke kun er blevet stilfuldt, men også luksuriøst, eftertragtet og let tilgængeligt derhjemme, takket være deres formelteknologier. Post-Workout-Selfie-Tan blev set alle vegne på catwalks under SS16, især til Preen’s show. Denne trend er indbegrebet af naturlig glød. Det handler om at tilføre en blød varme, der ’hviler’ på huden og derefter gøre den perfekt med en skinnende atletisk finish ved at bruge ‘St. Tropez Instant Tan Lotion i Light/medium’ som base.

4.       Der er mange hudtrends for tiden – kan du nævne én, der er kommet for at blive?

Vi er dykket godt ned i ’generation selfie’. Presset om at se fejlfri OG individuel ud, har aldrig været så åbenlyst. Tanning handler ikke kun om at få gylden hud – nu handler det om at skabe nuancer, dybde og definere vores rammer – ligesom highlighting, strobing (fremhæve træk ved hjælp af shine) og nu også sløring af vores hud.

Vi ser mange produkter, der kombinerer to eller tre produkter i ét. Tag for eksempel St. Tropez Gradual Tan Tinted Everyday Body Lotion. Produktets base er en gradvis tan, der opbygger en farve på huden, for hver dag den anvendes. Cremen er tilsat en rig gylden top-coat, der giver et øjeblikkeligt strejf af bronze. Top-coaten er tilført en rig strøm af silikone, hvilket giver en visuel affekt af sløret hud. Tilsammen skaber dette en sløret, gylden og gennemfugtet hudtone.

5.       Dit bedste tip til smuk hud?

Drik to en halv liter vand om dagen, idet huden naturligt vil stråle, når den er gennemfugtet. Prøv at styre uden om sukker, da sukker gør mærke rande mere fremtrædende, og det gør mangel på søvn også. Produkter der indeholder hyaluronsyre hjælper til at forbedre hudens overflade og gøre den mere ensartet.

6.       Din mest glamourøse tanning-oplevelse?

At blive fløjet til en ø i Venedig i seks timer for at tanne en kendis inden et bal. Det var utroligt udmattende, men uden tvivl glamourøst.

Desværre ved vi ikke, hvem den kendte person er, men én ting er helt sikkert, hun må sætte mindst ligeså meget pris på en god tan, som vi gør!

Læs også: ELLE guider: her er de bedste skønhedsmasker

Nu hvor Jules Heptonstall har givet os alle sine ekspertråd til en fejlfri sommerglød, er det bare med selv at komme i gang, så du også kan få det naturlige gyldne sommerlook.

God tanning!

ELLE interviewer Av Av Av: Sådan var det at lukke NorthSide lørdag aften

Trekløveret Eloq, Unkwon og DJ Er Du Dum Eller Hvad udgør med deres fælles Av Av Av-projekt lidt af en supergruppe inden for dansk elektronisk musik. Lørdag nat rystede trioen det sene festivalpublikums organer med deres både massive og opfindsomme basproduktioner – badet i et sanseovervældende lysshow.

Hvordan var det at lukke Northside lørdag aften?

Det var vildt fedt. Vi er meget glade for hele vores nye setup, hvor der simpelthen er så meget lys, og så er det bare altid fedt at spille på festivaler. Folk kommer for at høre ny musik og er klar på at blive introduceret til noget, som de slet ikke havde regnet med at støde på. Og så var det alle tiders at spille nede i dalen på P6-scenen, hvor der var lidt varmere, for lørdag var jo simpelthen så pissekold. Jeg nåede aldrig til at få min sweater af.

I er alle dj’s og har ret forskellige baggrunde lydmæssigt. Hvordan mødes I om et fælles projekt i Av Av Av?

Når vi laver musik, tager vi i sommerhus med alt vores gear og bygger bare derudaf. Når vi vågner en morgen efter sådan en sommerhusaften, har vi måske lavet tre nye numre. Og vi er altid overraskene enige om, hvordan det skal lyde. Til at starte med måtte vi aftale, at Av Av Av ikke skulle lyde som nogen af vores soloprojekter, men det har aldrig været et issue. Det er, som om livet nogle gange bare viser vejen for, at den slags helt rigtige projekter kan falde på plads. Men vi er alle tre kæmpe lydnørder og stjæler med arme og ben i vores musik – vi kan blive inspireret af alt, om det så er noget synthesizer på et nummer fra 1970’erne eller lydsiden til et naturprogram. Sådan er det bare, når man har dj-baggrund. Derfor udvikler vores musik sig også hele tiden. Nu er vi begyndt at have nogle rigtige vokalspor med – blandt andet af Alex Vargas og Troels Abrahamsen.

Hvordan har jeres weekend på Northside ellers været?

Vi har været i gang siden tirsdag med at sætte op, så vi er ret smadrede. Men det har nok også noget at gøre med, at vi fredag aften var nede og uddele nyrehug til Chemical Brothers for derefter spontant at tage ind til Aarhus og highjacke dj-pulten på technoklubben Double Rainbow. Så blev klokken pludselig 5 om morgenen.

Set på Instagram: De kendte fejrer Fars Dag

Den 19. juni 2016, var den årlige ‘Fars Dag’ anledning til, at de kendte i USA spredte deres kærlighed til deres fædre, ægtefæller og brødre på de sociale medier. 

Traditionen ‘Fars Dag’ stammer oprindeligt fra USA, og i USA fejres dagen altid den tredje søndag i juni måned.

Læs også: Se de første billeder af Selena Gomez i front for stor kampagne

På Instagram har de kendte haft godt gang i billeddelingen, og de forskellige hyldelster varierer fra at være en enkelt emoji til længere kærlighedserklæringer, der får hjertet til at smelte. 

Traditionen tro, havde nogen fundet de gamle familiefotos frem i dagens andledning, mens andre valgte at dele nyere billeder af faderfigurerne i deres liv. 

Én af dem, der har skrevet en virkelig fin Fars-Dag-hilsen er Chrissy Teigen, der giver sin mand de sødeste ord med på vejen fra hende og datteren Luna. 

Se med i galleriet, hvor vi har samlet de kendtes sjove og følsomme Instagram-hyldester til deres fædre og mænd.

Derfor er Kirstin Liljegren et stilikon

På ELLE er vi vilde med modellen Kirstin Liljegren, hvis unikke ansigt med de høje kindben efterhånden har prydet adskillige forsider og modeserier i dansk ELLE.

I 2015 vandt hun prisen ’Årets Model’ til ELLE Style Awards og siden da, er det kun gået fremad for den unge model, der pt. er en af de mest eftertragtede danske topmodeller på verdensplan.

Hvem: Kirstin Kragh Liljegren, født 1. oktober 1996.

Derfor skal du kende hende:

Kirstin Liljegren er meget svær at overse lige for tiden – hun er kampagnemodel for flere internationale modehuse, hun går på catwalken i de store modeshows under modeugerne, og der er rift om hende til forsider og billedserier i modemagasinerne. Hun har desuden været på forsiden af dansk ELLE hele fire gange. Kirstin Liljegrens karriere har med raketfart fået hende på alle folks læber, og hun er eftertragtet både nationalt og internationalt. Derfor hylder vi her den danske model som det stilikon, hun er.

Den unge, danske model, Kirstin Kragh Liljegren, er opvokset i Vedbæk ved København, men flyttede efterfølgende til Middelfart med sin familie. Hun er udpræget familiemenneske og savner altid sine brødre og forældre, når hun er væk længere tid af gangen for at arbejde. Modelkarierren startede på eget initiativ med, at Kirstin selv sendte billeder ind til modelbureauet ‘Scoop Models’ i København, som repræsenterer hende i dag. Derudover er hun også et kendt ansigt i modelbureauet ‘Woman Management Nyc’. 

Da hun i maj 2015 blev nomineret til ‘Årets model’ til ELLE Style Awards, var Kirstin lIljegren kun model på halv tid og overvejede stadig, hvorvidt hun skulle tilbage til gymnasiet eller blive model på fuldtid. Siden er det blevet til en fuldtidskarriere som model, og den unge danske skønhed klarer det forrygende!

Læs også: Derfor er Gun-Britt Zeller et stilikon

Hun har efterfølgende fortalt, at hun betragter ELLE-prisen ‘Årets model’ som en anerkendelse af modebrachen, og det kan hun godt have ret i, for bare ét år efter hun vandt prisen, er modelkarrieren er på sit højeste. Kirstin Liljegren har lavet kampagner for bl.a. Zara, Louis Vuitton, Missoni og Designers Remix, og hun har gået catwalk for Balenciaga, Rodarte, Acne, Mochino og mange mange flere. 

Privat er Kirstin er kærester med designeren Julius Juul, der sammen med sin bror har mærket ’Sons of Willliam’. Kirstin og Julius mødte hinanden for første gang i New York i efteråret 2014, hvor Julius var bosat på det tidspunkt. Siden Kirstin vandt ’Årets model’ til ELLE Style Awards 2015, er hun flyttet sammen med Julius i hans lejlighed i Williamsburg, New York.

Højdepunkter:

2012:2013:2013: 2013:2013:2013:2013:2014:2014: 2014:2014:2015:2015: 2015:2015: 2015:2016:2017: Bonusinfo:

Kirstin går næsten altid i sneakers når hun skal i byen. Og når det ikke er sneakers så er det støvler. Hun kan godt lide at føle sig godt tilpas, og derfor skal det hun har på være behageligt.

Som en hyldest til Kirstin Liljegren, har vi samlet et ELLE-galleri med hende, fra de gange hun har været magasinet.

Psst… klik eller ‘swipe’ dig igennem billederne.

Hay Vintage åbner ny butik i København

Efter et par vellykkede pop-up shops i Bredgade, kan interiøer-brandet nu offentliggøre nyheden om, at Hay Vintage er rykket ind på etagen over Hay butikken i Pilestræde.

 

I Hay Vintage vil der blive præsenteret et stort og varieret udvalg af marokkanske og tyrkiske håndlavede tæpper. Sortimentet indeholder stadig tæpper som Beni Ouarain, Azilal, Boucherouite, Caput Kelim og som noget nyt har butikken tilføjet klassiske tyrkiske kelim-tæpper. 

 

Se også: IKEA indgår (endnu) et stort designsamarbejde

 

Alle de tæpper, der forhandles i Hay Vintage er unika-tæpper, men butikken vil løbende få nye tæpper ind.

 

 

“Vi rejser jævnligt til Marokko og Tyrkiet, hvor vi nøje udvælger de tæpper, som vi synes passer godt til HAY kollektionen. Tæpper er en vigtig del, når man skal skabe et hjem. Det binder rummet sammen og giver det karakter, men vigtigst  af alt, det gør det hyggeligt og rart”, fortæller Anne Langkilde, der er ansvarlig for kollektionen.

 

Her på ELLE Decoration ser vi frem til at byde Hay Vintage velkommen i København og vi er sikre på, at den vil sikre mange hjem i København og omegn et helt opdateret look på tæppefronten. 

ELLE på NorthSide: 3 skarpe til Phlake

Albertslund-duens frygt for at spille udelukkende for halvsovende festivalgængere i hjørnerne blev heldigvis ikke en realitet. Selv om Jonathan Elkær og Mads Bo åbnede programmet på Northsides sidste dag, var P6-scenen pakket med publikummer, der tog imod Phlakes både eftertænksomme og medrivende r’n’b med åbne arme.

Hvad syntes I om at spille på Northside?

Det var helt forrygende. Vi var i tvivl, om der overhovedet ville komme nogen, nu vi var sat på som det allerførste søndagsband, men der var jo helt pakket. Vi kunne kun se mennesker fra scenen og har aldrig spillet for så mange før. Der har jo sikkert været en del, der har kæmpet oven på en hård lørdag aften, men det er jo bare som et søndagsknald: Det starter nede og ender med et brag, ha ha. Vi har aldrig været her før, så nu skal vi bare ud og nyde den sidste dag uden de helt faste planer. Det bliver forhåbentlig som de allerbedste dage på Roskilde, hvor der er helt åbne muligheder.

I har lige udgivet pladen Slush Hour. Hvad handler den om?

Slush Hour er både pladens titel og et tema, der indkapsler hele albummet. Det er jo modsætningen til ’rush hour’ – de her sene timer, f.eks. efter en bytur, hvor alt bevæger sig langsommere, verden smelter sammen, og du måske har tid til at fundere for dig selv. Eller også kan det være i den helt anden grøft – du hænger med nogle få venner til en efterfest derhjemme, men alligevel er der den her anderledes stemning af langsommelighed og at vende nogle ting.

Hvad har ellers inspireret jer i jeres musik?

Den har plade er i virkeligheden lavet over en lang årrække. Vi har arbejdet på den, siden vi lærte hinanden at kende gennem fælles venner fra Albertslund for seks år siden, men først de sidste to et halvt år har det været meget intensivt. Der er sket en helt enorm udvikling, siden vi begyndte at spille sammen, og det har vi hele tiden givet plads til – at afprøve alting. Giver det og det nu mening? Derfor er vi på Slush Hour omkring alt fra oldschool r’n’b til futurisme og klassisk soul. Men selv om de nyere numre som f.eks. Angel Zoo har en mere frisk klang, er den røde tråd på pladen helt klart den her fornemmelse af langsommelig funderen, synes vi.

Se de første billeder af Selena Gomez i front for stor kampagne

For ikke længe siden, startede et instagrambillede rygter om, at Selena Gomez muligvis skulle lave et designsamarbejde med modehuset Balmain.

Dette skete samtidig med, at Creative Director fra Louis Vuitton, Nicolas Ghesquière, lige havde udtalt, at han og Louis Vuitton havde planer om et samarbejde med den tidligere Disney-stjerne.

Derfor er vi glade for at se, at Selena Gomez ikke gik bag om ryggen på sin nære ven Nicolas til fordel for et andet samarbejde. For Gomez er dette samarbejde et stort break-through, da det er stjernens første samarbejde med et modehus.

Læs også: Selena Gomez indgår samarbejde med Louis Vuitton … Eller Balmain?

Der er netop blevet offentliggjort kampagnebilleder af Selena Gomez i Louis Vuittons nyeste F/W kampagne med navnet Series.5. I galleriet kan du se flere af de flotte kampagnebilleder for kollektionen.

Selv havde Selena Gomez tidligere skrevet på sin Instagramprofil, at der var ‘spændende ting i sigte’ med Nicolas Ghesquière, og det må vi sandelig give hende ret i, efter vi har set den nye series.5-kampagne, hvor Selena bl.a. giver den gas med pelshat og bar mave.

Kampagnen er skudt af ingen ringere end modefotografen Bruce Weber, der også lige har skudt Versaces nye, og meget omtalte, kampagne med Gigi Hadid og Karlie Kloss i front som unge mødre.

Læs også: Se Karlie Kloss og Gigi Hadid som unge mødre i ny kampgane fra Versace

Det første billede af Selena Gomez fra den nye Louis Vuitton kampagne, blev delt på Instagram af Nicolas Ghesquière selv – med den følgende tekst:

”Et preview på min #lvseries5 kampagne med den betagende Selena Gomez.”

Senere delte Selena Gomez også et billede af sig selv fra kampagnen. Hvortil hun skriver:

”Jeg er glad for at dele min første Louis Vuitton kampagne – tak og jeg elsker dig Nicolas Ghesquière.”

Til den officielle lancering af kampagnen, har Nicolas Ghesquière sagt følgende pæne om Louis Vuittons nye frontmodel:

“Selenas popularitet er fascinerende; hun er ikon for sin generation. Og alligevel har hun en overraskende oprigtighed og et ægte nærvær, hun er meget ligefrem og jordnær. Hun er spontan og er altid klar på at udforske nye ting. For to år siden, havde hun henvendt sig til mig på sin egen easy-going måde, og nu ser jeg, hvordan hun udvikler sig og gror. For en designer, er det ekstremt givende at være en del af den proces, hvor en kvinde udvikler sig.”

Louis Vuittons andre frontpersoner har bl.a. været Jaden Smith og Alicia Vikander. Herudover har skuspillerinden Michelle Williams i flere år været ansigtet i Louis Vuittons reklamer.

I galleriet kan du se de billederne fra den nye Louis Vuitton kampagne med Selena Gomez i front.

ELLE interviewer Beach House på NorthSide: “Derfor er det fedt at spille på festivaler”

Beach House-forsanger Victoria Legrand vil af princip ikke have taget billeder ved interviews, men må alligevel bede ELLE om at finde kameraet frem, da hun øjner en mulighed for at vise sine nye Robert Clergerie-sandaler frem. Meget sigende er også bandets musik stærkt inspireret af teksturer, visuelle indtryk og stemninger – ikke mindst dem, der opstår i synergi med publikum til bandets drømmeriske og atmosfæriske popkoncerter.

I har for nylig udgivet to plader, Depression Cherry og Thank Your Lucky Stars, næsten samtidig. Hvordan kan det være?

I Beach House laver vi musik, fordi vi slet ikke kan lade være. Det er som en spænding, der bygger sig op over tid, og på et tidspunkt kan vi se, at ”nå, nu er det tid til at lave en plade”. Som om man har fundet ud af, at man er gravid. Der er slet ikke nogen tvivl om, at det her kommer til at ske. Da vi havde inspillet sangene til Depression Cherry, kunne vi se, at der var noget andet, der også trængte sig på. Noget mørkere, mere dystert og nok også både politisk og feministisk ladet. De vibrationer blev meget kort derefter til Thank Your Lucky Stars.

Hvad synes I om at spille festivalkoncerter?

Især at spille koncerter giver os den slags input, der munder ud i ny musik. Der er så mange indtryk, og samtidig er man helt låst i den her ekstreme tilstand undervejs, som om man er spændt fast i en rutsjebane. Publikum varierer så meget, og derfor er ingen koncerter ens – det er fantastisk at fornemme de her mennesker undervejs, og hvordan indtrykket af publikum former vores fælles oplevelse. Derfor bliver vi aldrig trætte af at spille live, selv om vi gennem de sidste 10 år har spillet over 1.400 koncerter.

Hvordan er jeres forhold til mode – og visuel æstetik generelt?

Vi er helt enormt modtagelige over for visuelle input i bandet – især mig. Sådan noget som f.eks. teksturer kan inspirere til en hel lyd. Det er grunden til, at Depression Cherry-pladen er udgivet i et cover svøbt i rød velour. Det indkapsler hele pladens lyd. Derfor er jeg også meget optaget af det udtryk, tøj kan skabe. Se bare de her sko, jeg har på i dag – dem har jeg fået fra designeren Robert Clergerie, og jeg kan slet ikke få nok af dem.

ELLE på NorthSide: 3 hurtige til Yeasayer

Inden Brooklyn-bandet Yeasayer gav en spraglet opvisning i eksperimenterende pop med elementer af alt fra stammedans til syretrip, fangede ELLEs musikanmelder, Signe Palsøe, forsanger Chris Keating til en snak om at spille på Northside.

Hvad er det for en lyd og stemning, I gerne vil indkapsle på scenen?

Vores musik er meget en slags kollage, den har elementer fra alle mulige forskellige steder sat sammen. Jeg kan godt lide at tænke på vores nye plade, Amen and Goodbye, som et glemt dokument fra fortiden, der også trækker på f.eks. mytologi og religion. Vi er meget inspireret af de bands fra 1960’erne og 70’erne, som vi elsker, og vi prøver altid at kombinere den fascination med nogle mere nutidige ting i vores musik. F.eks. bruger vi en del elektroniske effekter. Det vigtigste for os er at prøve at skabe noget, der lyder nyt fra plade til plade. Det beundrer jeg altid hos mine yndlingskunstnere – sådan nogen som David Bowie, The Beatles eller Kanye West. Som kunstner skal man prøve at genopfinde sig selv hver gang, synes jeg.

Hvad synes du om at spille på Northside?

Det er altid helt specielt at spille på festivaler. Vi har kun 45 minutter og vil gerne omkring alle vores plader. Men det er fedt at spille på en festival som Northside, her er virkelig rart. Det er første gang, jeg er her, og her virker mere civiliseret end på amerikanske festivaler. Alt ved dansk kultur virker altid meget struktureret og smart designet. Vi har tidligere spillet på Roskilde Festival, og den er jo helt anderledes i sammenligning. Gigantisk!

Hvad skal du selv opleve på Northside?

Jeg har været ovre og se Refused, og så er jeg kæmpe Iggy Pop-fan, så ham glæder jeg mig til at se senere. Jeg så ham for fire år siden, og det var fantastisk. Jeg er også meget glad for hans plader, både med og uden The Stooges. Jeg er spændt på at se, hvordan det bliver at opleve ham på en festival.

Ny film med Christopher og Stine Bramsen kommer snart

Christopher og Stine Bramsen kan begge kalde sig selv for verdenskendte sangstjerner og ikke nok med det, så har de to sangfugle nu sagt ja til at lægge stemmer til de to hovedroller i animationsfilmen ‘Trolls’.

Til efteråret udkommer komediefilmen ‘Trolls’, som er fyldt med eventyr og fantastisk musik.

I filmen kan du blandt andet kan høre Stine Bramsen synge en duet med Christopher – vi er sikre på at det bliver en ren fornøjelse.

Læs også: Ashton Kutcher og Mila Kunis venter barn nummer to

I den amerikanske udgave af ‘Trolls’ er det ingen ringere end den verdensberømte musiker Justin Timberlake og skuespillerinde Anna Kendrick, som lægger stemmer til de to hovedpersoner i ‘Trolls’.

Justin Timberlake har selv stået for at producere al musikken til ‘Trolls’-filmen, og med det nyeste sommerhit ”Can’t Stop the Feeling”, som filmens titelnummer, ser det ud til, at der er en rimelig god chanche for at høre flere nye hits i filmen.

Foto: PR Trolls Stine Bramsen

Psst… Syntes du også de små trolde med den imponerende hårpagt virker bekendte? Så er det ikke helt uden grund. ‘Trolls’ er nemlig baseret på de danske Grøj-trolde eller også kaldt Lykketrolde.

Filmen ‘Trolls’ får præmiere i de danske biografer i hele landet den 13. oktober – lige op til efterårsferien…