Mode

adidas Originals remixer originalitet i ny kampagne

- 24/01/2017

adidas Originals stiller spørgsmålstegn ved betydningen af 'originalitet' i deres nye kampagnefilm, der indeholder et særligt remix af Frank Sinatras ”My Way” og en række kendte personer inden for både musik, film, kunst og sport, herunder den amerikanske rapper Snoop Dogg.

adidas har lanceret en ny kampagne, hvor de stiller spørgsmålstegn ved betydningen af ‘orginalitet’, som er en kerneværdi i brandet med direkte reference til brandets fulde navn: adidas Originals. Hvad betyder det med andre ord at være original i dag?

Udover at sætte spørgsmålstegn ved originalitetsbegrebet arbejdes der også ud fra ideen om, at noget, der tidligere har været populært eller originalt, sagtens kan blive det igen. Derfor har kampagnefilmen fx fokus på lanceringen af en tidligere ikonisk adidas-sko fra 1990’erne, EQT modellen, som kommer i en redefineret version tilpasset den nuværende generation.

Se også: Se videoen fra adidas x ELLE Copenhagen Run

Kampagnefilmen har fået navnet ”Original is never finished” og inkluderer et cool remix af Frank Sinatras sang “My Way” samtidig med, at den inkluderer en multigeneration af velkendte og store navne inden for både sport, musik og film, herunder rapperen Snoop Dogg og hip-hop artisten Stormzy. 

adidas beskriver kampagnen og filmen som en, der lægger op til debat: ”Alt arbejde vi lægger i adidas Originals, er arbejde, der er i proces – ægte kreativitet slutter aldrig. Vi udfordrer konstant os selv og kommer over barriererne, vi møder på vores vej; vi ønsker at inspirere andre til at gøre det samme” udtaler Alegra O’Hare, VP for Global Kommunikation for adidas Originals.

Se den nye kampagnefilm fra adidas her: 

 

Det er slut med at dase på sofaen - Nyt samarbejde fra Nike x FKA Twig