Diesel er gået til kamp mod kopivarer og har netop vundet en retssag mod 82 (!) websites, som sælger Diesel kopivarer. Erstatningen beløber sig til 2 millioner dollars!
I 2014 identificerede Diesels undersøgelseskomité 82 hjemmesider, som havde skabt et falsk indtryk af, at de var godkendt til at sælge ægte Diesel produkter ved at benytte Diesels varemærke i domænenavnet.
Nu bliver brandet belønnet for sin indædte kamp imod svindlerne og modtager 2 millioner dollars i erstatning fra 82 websites, som har solgt tusindvis af kopier af brandets produkter ved at benytte Diesels varemærke uberettiget og herved skadet brandets omdømme, da kopivarernes kvalitet og håndværk er af en meget lavere standard, end de ægte produkter er.
Læs også: Dagens drømmekøb: Hermès tørklæde
Diesel har med retssagen opnået en ny milepæl i brandbeskyttelsesstragtegien:
“Vi vil blive ved med at kæmpe for at beskytte vores brand ved at implementere avancerede teknologier, og vi håber at denne sejr vil sætte et eksempel for andre brands: Vi VIL ikke tolerere svindel – on- eller offline,” udtaler Diesels grundlægger Renzo Rosso.
Tillykke med sejren herfra!