Mode

Michael Kors støtter kampen mod hungersnød i verden

- 30/09/2015

Med Candice Swanepoel, Lily Aldridge og Liu Wen i front støtter Michael Kors kampen mod hungersnød i verden. Støt Michael Kors' 'Watch Hunger Stop'-kampagne, der lanceres den 1. oktober og præsenterer en særlig t-shirt og limited-edition ur...

Som optakt til den internationale ‘World Food Day’ den 16. oktober 2015, der sætter fokus på hungersnød i verden, lancerer Michael Kors den 1. oktober kampagnen Watch Hunger Stop med et særlig t-shirt og et limited-edition ur.

I 2013 introducerede Michael Kors Watch Hunger Stop, hvor han gik sammen med The United Nations World Food Programme (WFP), der er en organisation, hvis formål er at give skolebørn mindst ét fast dagligt måltid. I 2013 hjalp WFP mere end 80 millioner mennesker i 75 lande. 

Se også: Smuk model med hijab i H&M-kampagne vækker opsigt

I år præsenterer Michael Kors igen ‘Watch Hunger Stop’ t-shirten og et limited-edition ur med topmodellerne Candice Swanepoel, Lily Aldridge og Liu Wen i front. Samtidig er Kate Hudson ny talsmand for Watch Hunger Stop-kampagnen. 

Konceptet med t-shirten er, at man på hjemmesiden watchhungerstop.com og i udvalgte butikker verden over kan designe og uploade en digital t-shirt med en personlig besked.

Intro-sætningen på t-shirten lyder “Today I want to…” og så er det meningen, at de, der ønsker at støtte kampagnen, selv kan skrive en personlig sætning. På kampagnebilledet med Candice Swanepoel, Lily Aldridge og Liu Wen har Lily Aldridge eksempelvis en t-shirt på, hvor der står “Today I want to…” og selv tilført tekst “… Make someone smile”. For hver digital t-shirt, der uploades til galleriet på hjemmesiden, vil Michael Kors donere 12,5$ (83 danske kroner) til WFP, svarende til 50 måltider.

Se også: Dagens stiltip: Sådan styler du dine stiletter

Udover de personlige t-shirts tilføjer Michael Kors også et limited-edition ur. Modellen hedder Bradshaw 100 og bliver tilgængelig i sort og guld og har indgraveret teksten “Watch Hunger Stop” og “1 Watch = 100 meals”. For hvert ur der bliver solgt, donerer Michael Kors 25$ svarende til 166 kroner. Uret vil blive solgt eksklusivt i Michael Kors butikker verden over og online på michaelkors.com fra oktober 2015 og koster 1.962 kroner. 

Når man søger på Instagram under hashtagget #WatchHungerStop, findes der allerede mere end 15.000 opslag, der relaterer sig til Watch Hunger Stop kampagnen; en tendens, der tyder på, at rigtig mange allerede har taget Michael Kors’ opfordring til sig og italesat problemstillingen omkring hungersnød. Michael Kors håber selvfølgelig på, at dette års Watch Hunger Stop-kampagnen vil blive taget lige så godt imod, som tidligere og udtaler:

“Jeg er så stolt over, at vi gennem vores Watch Hunger Stop kampagne indtil videre har hjulpet WFP med mere end 10 millioner måltider til børn i nød. Vi kunne ikke have gjort dette uden en stor indsats og engagement fra vores fans og kunder, hvis støtte til denne vigtige sag, er mere end inspirerende”, fortæller Michael Kors. “Jeg glæder mig til at se hvor meget mere, vi kan gøre”.

Se også: Gigi Hadid bliver kaldt tyk – nu svarer topmodellen igen!

I galleriet kan du se det fine limited edition ur fra Michael Kors’ Watch Hunger Stop kampagne med Kate Hudson i front.

Psst… Brug pilene eller ‘swipe’ dig gennem galleriet!