Mode

ELLE styrker moden med nye redaktører

- 25/06/2015

Her på ELLE-redaktionen er det med stor glæde, at vi kan offentliggøre nyheden om, at vi styrker vores fokus på mode gennem en omrokering blandt redaktørerne, herunder oprettelsen af en række nye redaktørstillinger. Læs mere her...

Som en del af ELLEs fokus på mode, er det med stor glæde, at vi her på ELLE-redaktionen endelig kan løfte sløret for en række ændringer på redaktionen.

Som resultat af den positive udvikling, som ELLE oplever i oplags- og læsertal, er der blevet foretaget nogle ændringer på redaktionen med det formål, at sætte endnu mere fokus på moden med ELLEs DNA.

Derfor vil 5 af ELLEs faste medarbejdere pr. 1. juli 2015 få nye titler og nye ansvarområder.

Redaktionschef, Marie Louise Wedel Bruun, er blevet udnævnt til redaktionschef for både ELLE og ELLE Decoration på print, og vil få ansvaret for DNA, produktion og udvikling af artikelsektionerne samt livsstilsstoffet i begge magasiner på print.

Se også: Her er Mie Juels 10 juni-favoritter

Skønhedsredaktør, Anne Pedersen, vil fremover udover at være skønhedsredaktør også være ELLEs kreative redaktør med det overordnede ansvar for produktion af både mode- og skønhedsstoffet i hele ELLE-universet.

På modesiden er assisterende moderedaktør, Josephine Aarkrogh, blevet udnævnt som ELLEs nye moderedaktør med særligt ansvar for DNA og fortolkning af tendenser.

Moderedaktør Mie Juel får en ny redaktørstilling og vil fremover gå under titlen stylingredaktør, hvor hun får ansvar for styling af mode- og beautyserier, samt skydninger i forbindelse med interviews i både ELLE og ELLE Decoration.

Se også: Her er Anne P’s 10 skønhedsfavoritter i juni

Tidligere assisterende moderedaktør, Johanne Brostrøm, får også ny titel og vil fremover være ELLEs nye shoppingredaktør med ansvar for alle ELLEs shoppingsider.

Her på redaktionen glæder vi os meget de kommende ændringer, og chefredaktør Cecilie Ingdal Christiansen ser frem til det nye setup:

”Det går rigtigt godt for ELLE Danmark i øjeblikket med en god udvikling i oplaget og flotte læsertal. Denne udvikling ønsker vi at understøtte yderligere med et mere dedikeret fokus på de områder, som er vigtige for vores annoncører, kommercielle partnere og læsere,” fortæller chefredaktør på ELLE Cecilie Ingdal Christiansen.

Se også: Cecilie Ingdal Christiansen: Min kærlighedshistorie 

Cecilie Ingdal Christiansen fortæller ydermere, at ELLE kommercielt oplever en stigende efterspørgsel på eksperter, der har et godt netværk i branchen og en solid faglighed, og som har gennemslagskraft til at være dagsordensættende inden for mode og skønhed i Danmark med inspiration fra den internationale modescene. Med ELLEs nye setup, hvor de enkelte redaktører virkelig får lov til at dyrke deres eget område intensivt, er det muligt at opfylde denne efterspørgsel.