Den 10/4 lancerer Naked Cph i samarbejde med sneaker-giganten Reebok, 'Splash'. En sneak, der ud fra designet og de lækre kampagnebilleder at dømme, kun kan blive et forårshit! Mød Pernille Rosenkilde, én af designerne bag samarbejdet, til en snak om sneakers og 'Splash'...
‘Splash’ er navnet på de nye sneaks, som en af Københavns bedste sneakershops, Naked Cph, har designet i samarbejde med sneakers-giganten Reebok.
‘Splash’ lanceres som en markering af Reeboks ‘Ventilator’-sneak, der har 25 års fødselsdag i år. Her på ELLE-redaktionen er vi vilde med den nye ‘Splash’ og den fine kampagne, der har den smukke model Emilie Lilja i front.
Se også: Cheap’n’chic: Forårslækker på budget
Og det faktum at flere fra ELLE-redaktionen, har haft en finger med i spillet i arbejdet med ‘Splash’, synes vi selvføgelig kun gør det endnu sejere!
Det er nemlig ELLEs Art Director, Louise Lyngbo, der har stået for hele det grafiske udtryk i kampagnen og det grafiske ‘Splash’-print og på hår og makeup-delen er det ELLEs skønhedsassistent, Kirstine Engell, der har lavet hår og makeup på Emilie Lilja til kampagnebillederne.
Se også: Shoppeguide: 10 fine sommerstrik
Selve designet af ‘Splash’ står Naked-medejer Stine Lindhom Pedersen og stylist Pernille Rosenkilde bag og vi har fanget Pernille til en lille snak. Læs med her…
Hvad er tankerne bag designet til ’Splash’?: “Reeboks ’Ventilator’ har jubilæum i år, og det var derfor på forhånd givet, at vi skulle bygge vores design på den model. Ventilatoren er vist oprindeligt en herresneaker, og vi ville derfor gerne give den et lyst, friskt og feminint pust. Naked sælger jo kun sneakers til piger, og det var vigtigt for os, at skoen netop afspejlede denne pige-sneakerkultur. Stine (medejer af Naked) og jeg er begge vilde med hvide sneakers og vidste, at den skulle være lys og let, og det lidt tilfældige splash af prikker gør, efter min mening, skoen humoristisk og anderledes på én og samme gang. Samtidigt vidste vi, at den ville blive lanceret til foråret, og den skulle derfor understrege, at vi endelig går mod lyse tider.”
Hvor fandt du inspiration til farve-universet? “Det er en rigtig lang proces med samples, materialeprøver og kommunikation frem og tilbage med Reeboks hovedkontor i henholdsvis Sverige og USA. Vi ville dengang gerne skabe en sko som alle piger kunne se sig selv med, og som samtidig ikke var kedelig. Vi lavede et hav af moodboards, og pludseligt dukkede der et maleri op med nogle lidt lignende prikker. Vi var begge helt enige om, at billedet var perfekt, og at skoen skulle designes med udgangspunkt i dét billede. Derfra var der selvfølgelig en del arbejde i at lave de helt rigtige prikker, så printet så harmonisk ud osv. Farven til den sarte og halvt gennemsige mint-farvede sål er valgt med udgangspunkt i Naked-butikkens signaturfarve, som alle deres poser, logoer også bygger på – så denne del faldt helt naturlig.
Hvad skal vi style den nye ’Splash’ sneak sammen med? “Personligt vil jeg bruge dem til bare ben, et par små strømper og et fint blondesæt fra Ganni, så snart vejret tillader det. Jeg tror på at mikse stilarter og f.eks. kombinere et par sporty sneakers med feminine detaljer og materialer”.
Din personlige favorit-sneak? “Det var været en rigtig stor oplevelse at lave en sneaker helt selv -især når man er et lille sneakerhoved som mig. Så nu hvor ’vores egen’ sneaker kommer ud, er den helt klart min yndlings, og jeg glæder mig til at have den på hele foråret og sommeren”.
Dit næste sneakers-køb? “Jeg tror, at min sneakersamling dette forår skal udvides med et par ekstravagante sneakers, som jeg har set fra Dior hos Kassandra.
‘Splash’ sneakeren bliver vist frem for første gang i forbindelse med et release-party fredag den 10. april i Naked Cph’s butik i Pilestræde. Fra klokken 19.00 samme dag vil det være muligt købe ‘Splash’ online på Naked Cph’s hjemmeside.
Se de fine kampagnebilleder i galleriet og kom til releasefest fredag d. 10. kl 16 i butikken i Pilestræde – tilmeld dig eventet på Facebook her!
Psst.. Brug pilene eller ‘swipe’ dig gennem galleriet!