Selv om brandet Lacoste har 80 år på bagen, er det franske mærke alt andet end støvet!
Den kreative direktør bag krokodille-brandet Lacoste portugisiske Felipe Oliveira Baptista, har med sin Spring/Summer 14-kollektion leget med moderne, futuriske silhuetter uden at gå på kompromis med Lacostes elegante og sporty arv. Tværtimod bliver klassiske tenniskjoler, trenchcoats og polokraver efter en tur i Felipe Oliveiras designmaskine cool og sexet med et twist af transparente materialer, rugby-striber og skarpe linjer.
ELLE var med til showet under modeugen i New York, og efter den veloverståede visning fangede assisterende moderedaktør Johanne Brostrøm Felipe Oliveira Baptista backstage til en hurtig snak om kollektionen.
Hvad er inspirationen for hår, makeup, beliggenhed og selve kollektionen?
“I denne sæson handler det om lette og transparente materialer kombineret med hårde linjer. Inspirationen stammer fra tennisbanen – de hårde slag fra ketcherne og de skarpe hvide streger. Især den hvide streg er jeg blevet inspireret af, da den refererer til moderne arkitektur”.
Hvad er dit favorititem fra kollektionen?
“En rugby-kjole med transparente striber. Her ser man tydeligt inspirationen fra tennisbanens grafiske linjer, som har fortolket kjolen på en ny måde”.
Hvad er det bedste ved at arbejde for Lacoste?
“Som person elsker jeg at lære. Hele arbejdet omkring kommunikation og markedsføring har været rigtig spændende og udfordrende. Hver sæson skaber jeg succesfulde, komfortable, stilfulde og spændende produkter”.
Hvad betyder krokodillelogoet for dig?
“Jeg har altid beundret René Lacostes fantastiske historie (René Lacoste var professionel tennisspiller, RED.) og i høj grad hele Lacostes stil, som er afslappet, komfortabel og chik, og som samtidig er til at betale”.
Hvad er det næste skridt for Lacoste?
“Jeg arbejder konstant på at overraske og udfordre folk, men ønsker på samme tid at bevare tøjet i Lacostes ånd”.
ELLEs udvalgte favoritter fra Lacostes kollektion.