Der sker et og andet i modehuset Dior for tiden ...
Der sker et eller andet i Christian Diors gamle modehus for tiden. En ting er John Gallianos nazi-rablerier, glem dem. Men en anden ting er den deciderede foryngelseskur, der finder sted i disse år. Dior har nemlig formået at bruge hele Mad Men-retro-bølgen til at puste støvet og dame-pudderet af sig. Hvor det før var Chanel, der havde patent på de unge og smarte, haler Dior lige så stille ind på dem.
Først fik de Sofia Coppola til at lave reklamefilmen til relanceringen af duften ’Miss Dior’ (’Miss Dior Cherie’) og David Lynch m.fl. til at lave en hel serie af film om ’Lady Dior’-tasken med Oscar-vinderen Marion Cotillard i ’hovedrollen’, og i foråret blev Nathalie Portman og Kate Moss lanceret som kampagneansigter. Gemt væk er således ligegyldige Hollywoodfruer dyppet i guld som Sharon Stone og Charlize Theron. Nu fyldes huset Dior af kvinder med personlighed og stil og dunkel karisma.
Spritnyeste træk er så at lancere et alternativ til Chanels ’2.55’, som snart sagt alle og enhver inden for modebranchen har. ’Miss Dior’-tasken er en superskøn lænketaske med det karakteristiske ’Cannage’-mønster, cool lille ekstralomme, der enten kan hænge på siden af tasken eller kommes ned i (så får du også en anledning til at beundre det lækre for; f.eks. sart rosa, når tasken er sort). Der er en lille nøgle til at låse den af, den er håndlavet fra start til mål og … Ja, mit hjerte, hvad vil du mere? Dior, velkommen tilbage! Rue Montaigne, here I come!
Se mere på Missdior.com
ELLEs redaktionschef Malou Wedel Bruun