Den danske topmodel, som normalt har base i USA, har flere gange nævnt, at hun bruger brandet – og hun er langt fra den eneste kendis, der har udtalt, at brandet indgår i deres skønheds-rutine. I forbindelse med, at brandet nu endelig kan fås i Danmark, snakkede vi med CMO for det amerikanske brand, Merit, Aila Morin.
Denne artikel kan indeholde sponsorerede links.
Hvordan adskiller Merit sig fra andre skønhedsbrands?
Vi laver hverdagsessentials – produkter, der passer ind i vores kunders dagligdag, og som de kan bygge deres daglige rutine op med. Vi designer hvert produkt til at være intuitivt – uafhængigt af alder, hudtype eller, hvor god du er til at bruge makeup, hvilket betyder, at de ikke kræver teknik eller en særlig anledning for at blive brugt. Jeg ser vores produkter på samme måde, som jeg ser på min yndlings-hvide t-shirt eller et par jeans – de er komfortable og klassiske produkter af høj kvalitet, som jeg altid vender tilbage til.
Vi ser os selv som et livsstilsbrand, hvilket betyder at vi ikke kun laver din fugtighedscreme og mascara men også tasken, du pakker dem i, håndklædet, du bruger til at vaske dit ansigt, og øreringene, du tager på, inden du går ud ad døren. Jeg tror, vi har været i stand til at skille os ud ved at bevæge os ind i forskellige kategorier og skabe værdi for vores kunder på nye og uventede måder.
Hvordan ser du på det danske marked, når det gælder skønhed? Hvilken type kunder håber du at nå i det skandinaviske marked?
Skandinavien er en region, vi længe har set op til og hentet inspiration fra hos Merit. Skandinaviske kvinders smag er en god blanding af det praktiske og det legende, hvilket passer rigtig godt til den måde, Merit tilgår skønhed på. Danske kvinder værdsætter funktionalitet og anvendelighed men også kvalitet og er bevidste om deres køb. Vi håber, at vores intentionelle tilgang naturligt vil appellere til den kunde – for det er netop hende, der har været med til at inspirere os!

Hvad betyder det, at I laver “impossible to mess up”-makeup? Og hvordan sikrer I jer, at produkterne lever op til det løfte?
Jeg arbejdede i en makeup-butik, fra jeg var femten til midt i tyverne – fra gymnasiet, til universitetet og deltid under mit første job i marketing. Det, der altid gik igen, var, hvor overvældede kvinder ofte var, når de kom for at shoppe. Der er så meget at tage stilling til – hvordan påfører man det, hvad fungerer godt sammen, hvilken nuance passer til mig – at det næsten føles som om, man skal have gået på kosmetologskole for bare at kunne prøve et produkt. At gøre det nemmere at blive klar og de samtaler fra dengang har altid været vores inspiration.
Merit blev født som modsvaret til den overvældelse følelse, det kan være at tilgå makeup, og vi tilbyder nu produkter, der er umulige at ødelægge. Under hele produktudviklingen holder vi dette for øje – fra selve formlerne, hvorudfra vi laver produkterne, der kan påføres med fingrene, til den intuitive emballage. Meget af vores sortiment er moderne versioner af klassiske produkter som lipliner eller øjenskygge, som vi har gentænkt med et mere intuitivt udgangspunkt.
Hvad er jeres bedst sælgende produkt?
Det, der gør Merit anderledes, er, at vi ikke har ét “hero”-produkt – vi sælger ret jævnt på tværs af alle vores kollektioner og har haft stor succes inden for både makeup, hudpleje og parfumer. De to produkter, som jeg mener, bedst definerer brandet, er The Minimalist Perfecting Complexion Stick og Great Skin Instant Glow Serum. De giver den glød, vi er blevet kendt for – de er virkelig nemme at bruge med så flot et resultat. Siden vi udviklede og lancerede dem, har jeg aldrig fundet noget, der kommer i nærheden.

The Minimalist Perfecting Complexion Stick, 290 kr.

Great Skin Instant Glow Serum, 290 kr.
Har du et godt makeup-tip, du vil dele?
Hudpleje er det vigtigste for mig for at få en god, glødende base til makeup. Jeg starter altid med vores Great Skin Serum for at fugte og ‘plumpe’ huden – det gør en kæmpe forskel. Jeg putter ofte også serummet ind i huden omkring kl. 15 for at friske træt hud op – ikke det, det var designet til, men det virker!
Når jeg er på farten, bruger jeg ofte Signature Lip Sheer Lip Liner i farven Bespoke på øjenlåg, læber og kinder, hvis jeg har brug for lidt farve eller et hurtigt “pick-me-up”.

Signature Lip Sheer Lip Liner, 195 kr.