Modeugen

Caro Editions teamer op med det klassiske modehus om en one-of-a-kind taske-kollektion

- 04/08/2025

Det klassiske brand har blandt andet tasker opkaldt efter model Alexa Chung, og nu har også tidligere model og co-founder af Caro Editions Caroline Bille Brahe en stærk relation til brandet.

Ved første øjekast er det måske ikke den oplagte duo – eller i hvert fald nok ikke en, der lige ligger til højrebenet. For med Caro Editions’ spraglede, legende og farverige æstetik kan det britiske modehus Mulberry med sit minimalistiske og rene udtryk synes lidt som en kontrast. Men, når man lige dykker ned i det nyintroducerede samarbejde, giver det faktisk rigtig god mening.

Det er måske ikke gået din næste forbi, at i dag mandag 4. august 2025 markerer starten på en ugelang fest – bedre kendt som Københavns modeuge.

Et af de brands, som mandag præsenterede, hvad de har arbejdet på, er Caroline Bille Brahes elskede og eftertragtede brand Caro Editions – og denne sæson er for designeren helt særlig.

For ikke nok med, at Caro Editions show dette år blev adholdt på præcis samme lokation, som den, hvor Caroline og Frederik Bille Brahe tilbage i 2028 blev gift, under Knippelsbro i København (hvorfor SS26-kollektionen også har fået navnet ‘Under the Bridge’), så kunne brandet i forbindelse med showet også offentliggøre er splinternyt og eksklusivt taske-samarbejde med det klassiske modehus Mulberry.

Kollektionen består af otte forskellige one-of-a-kind-tasker, udtrykt i Caro Editions’ ånd – og hvis du kender brandet godt, vil du nok allerede kunne forestille dig noget med silkesløjfer og andre legende, nostalgiske initiativer.

Om overvejserne bag kollektionen siger Caroline Bille Brahe: “I min generation var man heldig, hvis ens mor havde en Mulberry-taske. Min mor havde en, og jeg følte mig så sej, når jeg lånte den. Nu har jeg gentænkt mine egne Mulberry-tasker med Caro-silkesløjfer og Mulberry-tern udenpå i stedet for skjult indeni.”

Det er blandt andre vintage Mulberry-modellerne Small Amberley samt Anthony og Madison-taskerne, som har fået et innovativt Caro-touch – og netop et nyfortolkning af Mulberrys forankrede og tidløse brand er noget af det, som modehuset har ønsket sig af samarbejdet – mere præcist, “at forblive forbundne til vores rødder samtidig med at se fremad,” som Mulberrys CEO Andrea Baldo forklarer det.

Taskerne kan købes efter showet på Caro Editions hjemmeside og butik i København samt i Mulberrys butik i København.

Foto: James Cochrane

Stylingen fra showet, hvor en af de nye tasker indgik i et smart 50'er-inspireret look.

Foto: James Cochrane

Her på en af modellerne, hvor 50'er igen mødte et mere cool, moderne look med New Balance-sneakers.

Læs ogå

Gave fra Pico til dig med månedens ELLE-magasin