Mode

Forårets drømmejakke + 6 andre samarbejder, vi glæder os til

- 05/02/2025

Der er masser af bud på kollektioner, der er lidt ud over det sædvanlige i foråret og sommerens S/S 25-kollektioner.

La Bagatelle x Jeanerica

Det svenske jeans-brand Jeanerica har netop offentliggjort det tredje drop i deres Ateliér-serie, og denne gang er samarbejdet landet på københavnsk-baserede La Bagatelle, startet af Malene Malling, som er kendt for sine smukke silhuetter og lækre stoffer. Med begge parters rødder i den skandinaviske muld samt en gensidig fokus på kvaliteter og tidløs æstetik, blev de to parter enige om at kreere et samarbejde, hvor La Bagatelles kreative udtryk får liv gennem deadstock denim-materialer fra Jeanerica, hvormed DNA’en fra begge brands vækkes til live i, hvad der har resulteret i en mindre, limited edition-linje med jakker og overdele.

Kollektionen lanceres 5. februar og kan bestilles via mail på Jeanericas hjemmeside.

Louis Vuitton x Murakami

I 2004 lavede den populære japanske samtidskunstner Takashi Murakami sit første samarbejde med Louis Vuitton. Marc Jacobs, der var var chefdesigner hos Vuitton og en stor kunstelsker, spurgte den rebelske japaner om at genopfinde mærkets monogram – et vovet move for det gamle parisiske modehus. Resultatet: et logo genbesøgt af kunstneren i ikke mindre end 33 farver, der vendte op og ned på taskerne. Det var et samarbejde, der forbandt kunst og luksus og mere eller mindre rystede hele modeverdenen. Siden da er flere af taskerne blevet i den permanente kollektion, og forholdet mellem modehuset og kunstneren er forblevet så stærkt, at de nu har besluttet at fejre 20-års jubilæum for deres kreative samarbejde med en XXL-genudgivelse af den nu ikoniske kollektion. Louis Vuitton x Murakami byder på mere end 200 styles, inklusiveikoniske tasker som Keepall, Coussin, Dauphine og Speedy, såvel som bælter, punge, sandaler og briller, alle med kunstnerens emblematiske blomster- og LV-print. Murakamis “Superflat Panda”, en legende og uundgåelig figur i kunstnerens verden pryder flere tasker, en pung, sneakers og endda et skateboard, mens parfumeflakoner og etuier vil blive prydet med en have med udsmykkede blomster.

Første drop udkom i start januar, og det næste kommer i marts. Kan fås i Louis Vuitton-butikker.

Cecilie Bahnsen x The North Face

Romantiske kjoler møder praktisk-cool i dette overraskende samarbejde, der er essensen af dansk mode: stilren, legesyg og brugbar med et praktisk tvist.

Læs mere om kollektionen, der er ude i løbet af foråret 2025, her.

Foto: Getty Images

Attico x Nike

The Attico-designerne Gilda Ambrosio og Giorgia Tordini har givet Nike et sexet touch up og viser, hvordan fashion og sportswear forenes på smukkeste vis.

Er ude i løbet af foråret 2025.

Coperni x Swarovski

Copernis populære ‘Swipe’-bag–nu som Swarovski-krystal. Som i én stor krystal a 10 kilo, der tog intet mindre end 110 timer at kreere.

Er ude i løbet af foråret 2025.

Ganni x Nicklas Skovgaard

To danske brands forenes når Nicklas Skovgaards legesyge former folder sig ud i Gannis univers på en håndfuld kjoler med wow-effekt.

Er ude i løbet af foråret 2025.

Foto: Getty Images

MM6 Margiela x Timberland

Timberlands klassiske støvler har nu fået et strejf af Margielas velkendte ‘bianchetto’-teknik, hvor hvid maling pryder bl.a. tasker og sko. Med tiden vil malingen aftage, ogsåledes skabe et unikt look for hvert produkt.

Er ude i løbet af foråret 2025.

Læs ogå

6 trends, vi spottede til Københavns A/W25-modeuge, som du allerede kan bruge nu