Modeprofilen skal hjælpe virksomheden med at brande til nye kvalitetsbevidste kundegrupper
Den garvede danske modeprofil Melissa Bech forener nu kræfter med den danske tøjgigant Bestseller.
Her skal iværksætteren, der tidligere har stiftet brands som Blanche og Enkel Studio, hjælpe virksomheden med at styrke sin branding i jagt på nye kundegrupper. Det bliver især mærket Rouge Vila, der er et nyudklækket undermærke for Vila, som Melissa Bech skal stå ved roret for.
“Jeg har arbejdet meget med opstart af virksomheder og kunne mærke min lyst til at lære noget nyt og på en større skala. Jeg træder nu ind i en af de største og glæder mig helt vildt til at bruge mine erfaringer på sådan en skala”, siger Melissa Bech.
Ambitionen med underbrandet Rouge Vila er at tappe ind i et såkaldt premium segment, for hvem kvalitet og holdbarhed er i højsædet. Valget af Melissa Bech er dermed heller ikke helt tilfældigt, udtaler Simon Khong Harbjerg, brand director i Vila.
“Efterspørgslen på specialiserede brands stiger i takt med, at moderne forbrugere stiller flere, bedre og mere forskelligartede krav. Et af segmenterne, som vi ser et stort potentiale i, er det såkaldte premium segment, som Melissa et indgående kendskab til. Derfor er hun og de resultater, hun kommer med, et perfekt match til Rouge Vila”, siger Simon Khong Harbjerg.
Et feminint univers med fokus på materialer
Melissa Bech fortæller, at hovedfokus for hende bliver at dykke ned i, hvem kunden er, hvordan den profil kan udvikles og deraf lave styles, der inspirerer i både fit og materiale. Og selv om hun endnu ikke kan afsløre, hvordan det reelt vil se ud, understreger hun, at især materialer bliver et hovedfokus.
“Vi skal prøve at holde en konkurrencedygtig pris, men virkelig også bruge tid på materialerne. Det skal være i fokus og i sidste ende være derfor, vi bliver valgt. Det er vigtigt for mig, at et produkt med Rouge i nakken kan stå for sig selv, dermed har vi taget alle de svære beslutninger for forbrugeren og sat det bedste produkt i verden”, siger hun.
Melissa Bech stiftede i 2017 brandet Blanche, som hun solgte i 2021, i 2023 søsatte hun Enkel Studio, som hun netop er trådt ud af i februar 2024. Begge brands har et fokus på enkle design af høj kvalitet, men samtidig også hvert sit afsæt som brand. Det er derfor også det særlige arbejde i at finde frem til Rouge Vilas specifikke DNA, som Bestseller har hyret hende ind til, understreger modeprofilen.
“Jeg mener både Blanche og Enkel Studio har hver sin DNA, og det er præcis dette jeg skal være med til at skabe hos Rouge. Brand DNA der hurtigt kan afkodes og genkendes, det bliver nok også et mere feminint univers, og det glæder jeg mig meget til at arbejde med”, fortæller hun.
Rouge Vila blev grundlagt i 2022 og forhandles i dag på over 17 markeder.
Lyt til ELLEs podcast ‘Klædt På’, som er din månedlige podcast om tendenser, strømninger og insiderviden fra modens verden med Mads Emil Grove Møller som vært.