Der er blandt andet nyt fra Ganni, Tekla og Puma, der alle er klar med friske collabs, der nok skal blive populære
Hvis du også har lagt mærke til, at der hele tiden synes at være et nyt, spændende samarbejde på vej fra forskellige brands, ser du ikke helt forkert.
Vi er nemlig for alvor i samarbejdernes tid, hvor flere og flere brands slår pjalterne sammen for at lancere det næste hypede produkt, hvad end det gælder sneakers, overtøj, smykker eller tasker. Derfor er der efterhånden ingen matches i modeverdenen, der er utænkelige.
Vi har her samlet nogle af sæsonens samarbejder blandt modehuse, sportsmærker og streetwear-brands, som er værd at bemærke som nogle af efterårets højdespringere.
H&M x Rabanne
Når det årlige H&M-samarbejde lander, er det i år med et af 80’ernes mest ikoniske brands, nemlig Rabanne. En kollektion, der emmer af fest og uden tvivl gemmer på items perfekt til vinterens festlige stunder.
Kollektionen lanceres på H&M.com og i udvalgte butikker den 9. november.
Birckenstock x Tekla
De to populære brands har begået en uventet genistreg ved at lade deres brands mødes i et samarbejde bestående af bløde sandaler og behageligt loungewear, der er som skabt til vinterens indendørshygge.
Shop nu på tekla.com og birkenstock.com
Ganni x Barbour
Ikke en sæson uden et nyt Ganni-samarbejde, og efteråret er ingen undtagelse. Modemærket er nemlig klar med en ny kollektion sammen med outerwear-brandet Barbour, hvor deres klassiske voksjakke og quiltede jakker blandt andet er blevet nyfortolket af Ganni med i alt 9 nye styles.
Kollektionen lanceres på barbour.com og ganni.com den 3. november.
Puma x Fenti
Et nyt drop af Rihannas Fenty x Puma-kollektion Avanti, hvor Pumas to styles ‘King’-fodboldstøvlen og ‘Easy Rider’-løbeskoen er blevet forenet i et nyt design, er netop landet i nye farver, der nok skal få endnu flere til at spejde efter de populære sneakers.
Shop på puma.com og i udvalgte forretninger fra den 2. november.
Louis Vuitton Artycapucines
Kunst og luksusmode mødes endnu en gang i Louis Vuittons femte kapitel af deres kunstserie, hvor de denne gang har ladet samtidskunstnere som Billie Zangewa og Liza Lou dekorere ‘Capucines’-tasken med unikke kunstværker.
Kollektionen sælges i limited edition online og i udvalgte Louis Vuitton-forretninger.
MM6 Maison Margiela x Salomon
Sneakers og modebrands er åbenbart et perfekt match. For også MM6 Maison Margiela og Salomon er klar med deres tredje samarbejde, hvor Salomons ‘ACS Pro’-model er blevet fortolket af modehuset i nye farver og detaljer.
Kollektionen lanceres på maisonmargiela.com og salomon.com den 26. oktober.
Lyt til ELLEs podcast ‘Klædt På’, som er din månedlige podcast om tendenser, strømninger og insiderviden fra modens verden med Mads Emil Grove Møller som vært.