Et spændende nyt designsamarbejde mellem radikalt modehus, og den svenske tøjgigant blev præsenteret til et stjernespækket event under modeugen i Paris.
H&M’s liste af prestigefyldte designsamarbejder er lang. Fra både Versace, Lanvin og Stella McCartney.
Og nu er den svenske tøjgigant klar med endnu et designsamarbejde i rækken.
Det bliver med det spanske modehus Rabanne.
Det fortæller H&M i en pressemeddelelse.
Kendt som modens ’enfant terrible’ var modeskaber Paco Rabanne med til definere moden i 1960’erne med sit kontroversielle brug af materialer som metal og plastic i hans tøj.
Den afdøde modeskabers arv føres i dag videre under modehuset Rabanne, der ledes af kreativ direktør, Julien Dossena.
Det spændende nye samarbejde blev annonceret på den aktuelle modeuge i Paris. Den legendariske natklub Silencio i Paris lagde mandag rammer til en storslået fejring, hvor H&M og Rabanne fejrede deres kommende designsamarbejde.
Her optrådte stjerner som Robyn og Cher og navne som Elle Fanning, Irina Shayk og Jared Leto var på gæstelisten.
“Rabanne har altid været et muntert brand og med dette event er vi med til at understrege det legesyge humør, der er kernen i kollektion Rabanne x H&M”, siger Julien Dossena, kreativ direktør hos Rabanne.
Kollektion dækker over både herre- og dametøj, accesories og home decor, og lanceres den 9. november 2023 på hm.com samt i udvalgte butikker.
Lyt til ELLEs podcast ‘Klædt På’, som er din månedlige podcast om tendenser, strømninger og insiderviden fra modens verden med Mads Emil Grove Møller som vært.