Selv om det kan lyde som en særlig kombination, er det nu ikke så underligt, at netop de to brands forenes i nyt samarbejde.
Hvis du også er glad for en kold øl i ny og næ og samtidig elsker dansk mode, er der en meget stor chance for, at de kender til de to brands, der nu har slået pjalterne sammen i et helt særligt samarbejde.
Der er tale om det franske bryggeri Kronenbourg 1664 og de danske street wear-brand Soulland, der netop har løftet slået for et noget særligt samarbejde, hvor øl og mode mødes i otte forskellige items, der har til formål at hylde både byliv, streetstyle, fællesskab og fest.
Kronenbourg 1664 blev grundlagt i Frankrig i 1952 og producerer øl, hvoraf den mest kendte herhjemme er varianten 1664 Blanc, baseret på opskrifter fra de oprindelige ølbryggere i Alsace, der stammer fra, ja, 1664.
Soulland blev grundlagt i 2002 og er siden blevet synonym med en afslappet og ukrukket æstetik, der er særligt inspireret af chefdesigner Silas Adlers baggrund i den Københavnske skateboard-kultur.
Og det er da heller ikke helt nyt for Soulland med et opsigtsvækkende samarbejde. For de har blandt andre haft lanceret kollektioner med tegneserieikonerne Hello Kitty og Snoopy som omdrejningspunkt.
Kollektionen indeholder otte items, der kan fås fra 14. september 2023 på soulland.dk. Kollektionen består bl.a. af en badedragt, en preppy skjorte, tank tops og den klassiske T-shirt i tidløse og unisex designs i farverne sort, hvid, blå og marine.
Hele kollektionen er bundet sammen af similisten, der har helt samme farve som Kronenbourg 1664-glasflasken, som næsten ligner fine, små stykker glas, der danner det ikoniske øllogo.
Det er ikke den første gang, at et dansk brand indgår samarbejde med en virksomhed fra en helt anden branche om uventede tiltag.
Tidligere i år lancerede danske (di) vision for eksempel en capsule-kollektion med forsikringsselskabet Hedvig, hvor det populære brand havde skabt skjorter ud af de rødvinsplettede duge fra deres virale AW23-show.
For ikke at glemme da danske B&O dukkede op på catwalken ved Balenciagas FW22-couture-show i form af en taske, der samtidig fungerede som en højttaler.
Lyt til ELLEs podcast ‘Klædt På’, som er din månedlige podcast om tendenser, strømninger og insiderviden fra modens verden med Mads Emil Grove Møller som vært.