Mon ikke der er dømt ægte ’quiet luxury’ hele vejen med Richie som afsender?
Sofia Richies status som stilikon er på alle måder gået fra 0 til 100 siden starten af 2023; ikke mindst takket være hendes massivt dækkede bryllup i Sydfrankrig i april i år.
Hendes personlige optakt til det stjernespækkede bryllup var en perlerække af outfits fra alt fra Posse til Chanel, der på mest eksemplariske vis var indbegrebet af ’Old Money Aesthetics’ – tænk klassiske jeans tilsat korte jakker og smukke accessories, minikjoler tweed og en generel hang til items i klassiske lækre materialer, få logoer og enkle, men ultra-elegante snit.
Og stilen forsatte efter brylluppet (hvor Richie var iført intet mindre end tre Chanel-looks) med en perfekt eksklusiv-møder-afslappet balance og strandlooks fra Magda Butrym, pyjamaskjoler fra Prada og strik fra Maje.
Med andre ord: hun er blevet det levende billede på den såkaldte ’quite luxury’-trend, der tordnede frem samtidig med hendes bryllup i HBO-serien ’Succession’.
Og nu tyder noget på, at Richie bruger sin gode sans for stil fornuftigt. I et videointerview med Vogue, hentydede hun nemlig, at hun arbejder på at skabe sit eget brand.
Hun fik samtidig sagt, at selve kollektionen er tophemmelig(-ish), men mon ikke den er en forlængelse af hendes egen stil med masser af lækre neutrale farver, lækre materialer og enkle snit?
I interviewet ser man nemlig kameraet panorere over en stak materialeprøver med blandt andet cashmere, så mon ikke der kunne være hold i den tanke?
Kollektionen kommer, ifølge Sofia Richies eget udsagn i interviewet, til at bestå af omkring 80 pieces – så det tyder på, at der er noget at glæde sig til.
Lyt til ELLEs podcast ‘Klædt På’, som er din månedlige podcast om tendenser, strømninger og insiderviden fra modens verden med Mads Emil Grove Møller som vært.