Nok vandt hun ikke Den Gyldne Palme i Cannes, men med sin udstråling og stil vandt hun alles hjerter ved årets filmfestival.
Hvad enten det har været som den ambitiøse journalist Andy Sachs eller teenage-pinsessen Mia Thermopolis, så har Anne Hathaway altid haft en helt særlig plads i vores filmelskende hjerter.
Selvom skuespilleren efterhånden har mange år på bagen med et imponerende arsenal af præstationer bag sig, så er det ikke nødvendigvis for sin stil eller den røde løber, hun har gjort sig mest bemærket.
Indtil nu. For i år gjorde Anne Hathaway sin debut ved Cannes Filmfestival, og hun var ikke til at overse – hverken på den røde løber, til pressevents eller rundt omkring i byen. For lige meget hvilket hjørne hun drejede om, stjal hun med det samme showet med både sin garderobe og udstråling.
Særligt da hun dukkede op til premieren på filmen ‘Armageddon Time’, som hun var afsted for at promovere. Her var hun iført en kridhvid, todelt kjole fra Armani Privé med tilhørrende slæb og overdådige Bvlgari-smykker, der hurtigt fik internettet til at hylde Hathaway som en omvandrende gudinde.
Det er ikke helt nyt, at internettet dåner over skuespillerens tøjvalg. For da hun tidligere i år gæstede ‘The Late Show with Stephen Colbert’ i New York, var det i et farverigt sæt fra Christopher John Rogers, der sidste år vandt CFDA’s pris for årets amerikanske designer. Et nyt og friskt look for stjernen, der overraskede med sin nyfundne stil, der forener klassiske silhuetter med moderne snit – til tider tilført masser af farver.
Det gav stjernen sit allerbedste eksempel på på festivalens tredje dag i Sydfrankrig, hvor hun var iført et pailletbesat sæt fra Schiaparelli bestående af højtaljede bukser og en croppet jakke.
Og da hun senere på ugen var til presseevent for sin nye film, hvor hun spiller overfor blandt andre ‘Succesion’-stjernen Jeremy Strong og Anthony Hopkins, var det i en kort kjole fra Gucci med bustier i læder, der sammen med det opsatte hår henledte tankerne til 1960’ernes mod-stil. Et øjeblik, der har fået flere af internettets afkroge til at rose stjernen for sit modevalg og ikke mindst sin naturlige udstråling.
En udstråling, som internettet også bed mærke i for nylig, da hun for få uger siden var gæst i ‘The Kelly Clarkson Show’. Her skabte hun et øjeblik, der siden er gået viralt på TikTok, da hun vandt stort over ‘American Idol’-stjernen Kelly Clarkson. De to dystede i en såkaldt sing off-konkurrence, hvor Hathaway imponerede med sin vokal og overlegene sangkendskab.
Som prikken over i’et sluttede ugen af med lanceringen af Bvlgaris nyeste kampagnevideo, der har Hathaway som frontfigur sammen med kollagen Zendaya. De to populære skuespillere er nemlig ambassadører for det italienske smykkebrand, og det er duoen, vi ikke vidste, vi havde brug for.
Vi elsker, at skuespilleren for alvor har sit moment, og kan ikke vente med at se, hvad hun dukker op i næste gang, der er en anledning til at finde det helt store skrud frem. Indtil da kan vi vidst roligt konkludere, at ‘The Devil Wears Prada’-stjernens Cannes-debut var mere end vellykket.