Den er næsten ikke til at opstøve nogen steder, efter den var med i serien, som alle modeelskere snakker om for tiden.
Og pludselig blev en ny it-taske født efter at have været med i ‘And Just Like That’. Ja, det er hurtigt blevet serien, vi elsker at snakke om. Og særligt én ting er svært ikke at snakke om – moden. Den originale serie satte dagsordenen for moden i flere år med Patricia Field i spidsen for stylingen, hvor it-tasken Fendi ‘Baguette’ blev gjort til et ikon, Hermès’ Birkin-taske blev synonym med succes og Manolo Blahnik gik fra næsten ukendt til udbredt luksus.
Noget tyder på, at rebootet har samme effekt, når det gælder mode. For i tredje afsnit af serien bærer Carrie en ganske særlig taske, der nu er noget nær umulig at få fingrene i. Der er tale om Balenciagas ‘Hourglass’-taske i en særlig version, der er resultat af det hypede samarbejde med Gucci, The Hacker Project, der blev lanceret sidste år i forbindelse med Guccis 100 års jubilæum.
Siden Balenciaga lancerede ‘Hourglass’, der fås i tre størrelser, tilbage i 2019, er den hurtigt blevet en favorit hos modeelskere. Derfor har man også kunne se den i hånden på diverse stilikoner og kendte som Kim Kardashian, Hailey Bieber, Chrissy Tiegen og Celine Dion. Men det er altså først med sin medvirken i ‘And Just Like That’, at hypen omkring tasken for alvor har taget fart.
Balenciaga er langt fra uvante med at skabe hypede it-items gennem tiden. Fra den mere rå og afslappede ‘The Motorcycle Bag’ i start 00’erne til de skulpturelle ‘Triple S’-sneakers, der 10 år senere definerede en hel generation af såkaldte dad-sneaks.
Vi er sikre på, vi kommer til at se meget mere til ‘The Hourglass’ fremover. Se nogle af de forskellige versioner af den populære taske i galleriet herunder.