Bottega Veneta har skiftet de sociale medier ud med en digital journal, der indeholder alt det kreative og finurlige indhold, som vi kunne ønske os. Lær mere om det nye, digitale univers og se den første udgave her.
Den italienske modegigant, Bottega Veneta, forsvandt i januar pludseligt fra de sociale medier, og med modeverdenens ellers øgende fokus på den digitale udvikling, vækkede det stor opsigt.
Kreativ Direktør, Daniel Lee, havde dog en helt bestemt begrundelse for valget. Han fortæller til The Guardian:
”De sociale medier repræsenterer homogeniseringen af kultur. Alle ser det samme indhold. Jeg lægger meget tanke bag, hvad jeg laver, og de sociale medier oversimplificerer det.”
Derfor har Bottega Veneta valgt at skifte de sociale medier ud med en ny, digital journal, der indrammer brandets univers på den fineste og mest kreative måde.
Læs også: Glem Old Céline, New Bottega er influencernes nyeste favorit
Den digitale journal er en nytænkende blanding mellem et magasin og levende Instagrambilleder og -videoer. Den første udgave indeholder blandt andet vilde 3D-lignende videoer, Missy Elliot fotograferet af Tyrone Lebon, korte udtalelser, Bibas Barbara Hulanickis kreative sketches og fuldstændig fantastiske Alice In Wonderland-lignende billeder og videoer med sandalformet hækkekunst, kaniner og blævrende gelé-håndtasker.
Bottega Veneta vil udgive deres digitale journal fire gange årligt i forbindelse med fremvisningen af nye kollektioner, og hvis de kommende bliver lige så nytænkende og interessante som denne, så har vi noget godt i vente!
Du kan se hele den digitale journal lige HER.
Læs også: Surprise! Marine Serre er ude med ny kollektion i samarbejde med stort modehus
Daniel Lee har siden sin tiltrædelse i 2018 været et frisk pust til det 55-årige modehus, og du kan i galleriet herunder se 20 af vores favoritlooks fra hans debutshow.
Læs også: Uniqlo og JW Anderson er tilbage med en ny og glædesspredende kollektion