ELLEs Fashion Director Barbara Gullstein guider til fem nye brands du skal gå efter i det nye år.
Nyt år, nyt tøj. Om du er begyndt at kede dig lidt med din rutineshopping, eller bare søger ny inspiration til en garderobe-opdatering, er der masser af nye designere du skal have på din mode-radar i 2019. ELLEs Fashion Director Barbara Gullstein har fundet sine fem favoritter som du skal holde øje med i det nye år.
Ochi
Ukrainske Ochi har taget udgangspunkt i den klassiske trenchcoat og skabt et mærke med tøj til den moderne kvinde. Der er tydelige referencer til ’powerkvinden’ og dette understøttes af kampagnen med den altid stilfulde moderedaktør fra Vogue Ukraine Julie Pelipas.
Jo Riis Hansen
Jo Riis Hansen der tidligere var en del af smykkemærke Line & Jo er efter en pause fra modebranchen, tilbage med en overdådig smykkekollektion. På nuværende tidspunkt er kollektionen kun til salg hos det Københavnske galleri Etage Projects, men vi håber på at se meget mere fra Jo’s hånd det kommende år.
Envelope 1976
Der er flere og flere influencere der finder vej til designbordet, og norske Celine Aagaard har nu grundlagt Envelope 1976 der udelukkende producerer bæredygtige kollektioner. Her finder du silkebløde kjoler, kraftige trøjer og accessories i strømlinet og minimalistisk design.
Phi Atelier
Camilla Modin Djanaieff, grundlægger og ejer af PR og kommunikationsbureauet Modin, er kvinden bag det nye brand Phi der producerer klassiske stribede trøjer, huer og tørklæder af italiensk uld. Designet er tidløst og tanken er at hvert produkt skal holde livet igennem. 5% af al overskud går i øvrigt til hjælpeorganisationen Trygga Barnen i Sverige.
Oreseund Iris
Det New York baserede brand står bag måske 2018’s mest viste silkebluse på Instagram. Kollektionerne er sæsonløse og består af garderobeklassikere med et tvist. Forvent at se meget mere fra det hypede mærke. Du kan læse mere om Orseund Iris i vores februarnummer der er på gaden i næste uge.