Skal du giftes i år 2018, eller kender du en heldig pige som skal? Så er det på tide at finde ét af ceremoniens vigtigste elementer: Brudekjolen. Heldigvis har H&M for nyligt løftet sløret for deres nye Conscious Exclusive kollektion – hvor du blandt andet finder årets brudekjole på budget.
Traditionen tro forener H&M’s Conscious Exclusive kollektion bæredygtighed og fashionable trends på pæneste vis. Og særligt 2018 synes at blive året, hvor H&M overgår sig selv, når de for syvende gang løfter sløret for en kollektion, hvor bæredygtighed er det bærende element i hvert enkelt design.
For første gang har H&M nemlig også integreret den bæredygtige tilgang til accessories, så miljøbevidste tilhængere af det svenske modehus nu kan få fingrene i blandt andet tilbehør produceret af gamle lysestager samt kjoler, der er fremstillet af gamle fiskenet og nylonaffald.
Men det er ikke alt.
For blandt de miljøbevidste accessories og designs i grønne nuancer, så byder denne H&M Conscious kollektion også på den fineste, lange brudekjole i elfenbenshvid med broderede detaljer, der henleder tankerne hen på Victorianske tider. Dermed er den svenske modegigant endnu engang et stiligt bevis på, at den helt rette brudekjole ikke behøver at koste 40.000 kr.
Det er dog ikke første gang, at kollektionen byder på en smuk brudekjole. Tilbage i 2013 designede H&M en hvid, broderet kjole til kollektionen, som blevet meget hypet på kort tid – og også kronprinsesse Mary tog kjolen til sig, som blandt andet bar den til en statsmiddag i Finland i april samme år. Og når de royale skønheder kan iklæde sig en H&M sag til en fornem statsmiddag, kan du selvsikkert også vælge H&M som det bærende element i din bryllupsgarderobe.
Læs også: Så smalle skal dine solbriller være i år
Så hvis du leder efter årets brudekjole, eller kender en heldig pige som gør, så er der altså rigeligt med grund til at kigge mod H&M’s online univers den 19. april 2018, hvor hele den nye Conscious Exclusive kollektion rammer webshoppen.
Indtil da kan du herunder få et sneak-peek på kollektionens styles, som er offentliggjort indtil videre samt kampagnebillederne, der er fotograferet af modefotografen Mikal Jansson og hvor blandt andet prominente kvinder som Aamito Lagum og Christy Turington Burns lægger ansigt til kampagnen – vi glæder os!